• Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp

Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund

• Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007
  • Edsåsen

Jamsan:
    De spelade blandat, väldigt dansvänligt, inget dansband utan covers mm. De brukar spela på Afterskin i Åre.
    5000:- betalade vi...

• Pi-06

Ang fotograf: Vi gifte oss i Frösö kyrka i april i fjol och Tommy Andersson fotograferade oss. Väldigt trevlig kille, bra pris (jämfört med många andra) och bilderna blev jättefina. Vi betalade 3400:- för fotografering innan vigseln och i priset ingick förstoringar (vi valde 1st 30x40 och 3 st 18x24) och ett stort antal högupplösta bilder på cd. Jättebra tyckte vi , eftersom vi då kunde göra tack-kort själva och även göra flera förstoringar om vi vill.

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Kul att se så många som ska gifta sig här uppe i Jämtland! Själv gifter jag mig om 12 dagar i Åre!! Börjar bli rejält nervös nu!!

Lycka till alla!

• Jamsan

Hej Skidbrud! oj vad pirrigt och kul att det snart smäller för dig Är ni klara med allt? eller känner du dig stressad? Jag känner på mig att jag kommer vara värsta sortens nervvrak minst ett par månader innan. Gifter oss i augusti..

Pi-06- Vad kul att höra att du har positiva erfarenheter från Tommy Andersson! Fotograferade ni er bara innan vigseln? ingenting under själva vigseln eller minglet efter? 3500 kr låter jättebra om det är fina bilder!

• Skidbrud (gift)

Jamsan: Ja, lite stressad är jag allt! Är inte klar med allt men det är inte så mycket kvar! Mest småsaker, men dom tar tid dom oxå!

• Pi-06

Jamsan:
    Vi hade Tommy innan vigseln. Under vigseln och festen hade vi bett en kompis/gäst att fotografera. Hon fotar mycket och är en väldigt duktig amatör. Till övriga gäster med digitalkamera delade vi ut cd-skivor och frankerade kuvert, och fick på så vis väääldigt mycket bilder från festen!
    Under vigseln hade vi bett om "fotoförbud" för alla utom "fotografen". Vi hade en fotostund inne i kyrkan innan utgångsmarschen där alla som ville fick ta bilder. Det tyckte vi var bra, och gästerna också som kunde fokusera på vigseln istället för på att fotografera.

• Sanasol

Vilka av fotograferna i Östersund har egentligen utbildning på foto?

• Jämtlandstaus

Sanasol - lokalen i rådhuset tillhör frimurarna, och vi kan få låna den om vi vill, eftersom pappa är frimurare. Däremot så tar den bara 70 personer och inte en kotte till och vi kommer hamna snarare mot 90 personer. Man måste ju ha en koppling dit för att låna den.

sen har vi ju I5 mässen, det är lasse kock som arrenderar den och där måste man köpa mat och vin via honom. Samma sak gäller arctura, temperance, jamtli (förutom en liten lokal, hör olika bud där) restaurang sundet, östbergsgården.

det vi har kvar är väl egentligen;

frösö sportstuga
    stocke titt
    ösk-stugan

har vi tur kanske vi får låna odd fellow-lokalen på storgatan. (Via en släkting)

• Mrs E

Odd fellows lokal var vi i, den var toppen men lite svår att möblera. Anlitade deras kock och bartender och de var väldigt bra, folk pratar fortfarande om den goda rödingen...

• Sanasol

Jamtlandstaus

På Jamtli finns två lokaler där man får ha eget, men de är varken stora eller fina (en uteloge och en typ konferenslokal) och sedan finns Restaurang Hov på området.

Stokke titt är okej, varit där och kollat, men det känns liksom inte direkt helt rätt även om det för oss lutar mot den lokalen just nu.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007