• Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp

Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund

• Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007
  • Sanasol

Ja, Umeå är nice! Vi trivs rätt bra iallafall!

Det är min sambo som är från Jämtland (Offerdal) och jag är "härifrån".

Vad blir det för klänning och ring? *nyfiken*
  • Sanasol

Vilken kyrka var det ni skulle gifta er i?

• Marskatt

Från Offerdal? Vilket år är han född då, och vilken by kommer han ifrån? Nu blev jag nyfiken... jag har mer eller mindre växt upp hos min mormor o morfar i Ede...

Vi gifter oss i Frösö kyrka, den är liten o intim o både min mamma o min mormor är begravda där. Mamma älskade dessutom Sommarhagen och utsikten från kyrkan, så det känns självklart att välja den. Min syster valde däremot Offerdals kyrka.

• Sanasol

Rise, han är född 82

För oss är valet Frösö kyrka också självklart, den är mer intim och utsikten är fantastisk!

• Marskatt

Min klänning är från Venus Bridals. Blev axelbandslöst, vilket jag aldrig trott o en tvådelad krämfärgad historia med enkel a-linjekjol (smal) o broderat korsettliv. Inköpt för mindre än halva priset på rea. Samma sak med ringen, mindre än halva priset på rea. En ganska smal ring med 3 diamanter i princessfattning, vilket jag inte heller skulle ha! Men nu fullkomligt älskar jag både ring o klänning o är jättenöjd!

• Marskatt

Aha! Ja Rise vet jag ju vart det är, men en 82:a är lite för ung för att jag ska veta vem det är, själv är jag född 73.

• Sanasol

Låter jättebra med både klänning och ring!

Jag har redan min ring, köptes ju till februaribröllopet men tack och lov utan datumet graverat!

Klänning har jag provat några från Maggie Sottero, men jag är inte 100%.

• Sanasol

Han har en syster som är född 74 tror jag!

• Marskatt

Åh vad skönt att ni inte graverat datumet ännu... vi har ju gjort det, så jag hoppas verkligen att det blir av då!

Jaha, jag får väl ta o ta fram skolkatalogen o kolla nästa gång jag åker till morfar då! (alla kataloger ligger kvar hos honom än så länge) Jag gick visserligen högstadiet i Föllinge, men alla tre högstadieskolorna i Krokoms kommun delade skolkatalog (fotovarianten).

Nu har du ju tid på dig att prova fler klänningar, så du hinner säkert med ett par reor till! O då hittar du nog Klänningen!

• Sanasol

Ja, det var verkligen tur! Fast vi har nog inte tänkt gravera in datumet alls utan bara ha den gravyr vi har i den just nu!

O ja, lär hinna prova det dubbla till gällande klänningar! Så himla tråkigt att det inte finns så många här att se bara. Hur är utbudet i Östersund?

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007