Östersund/Jämtland 2007
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Bröllopsbestyr - har kontaktat anna&maria och väntar på priser, och även thoresson, men inte fått nåt svar.
sanasol - välkommen, du har ju hängt här ett tag. till när skjuter ni bröllopet, vad tråkigt att behöva göra det
fru mars - oj det är inte länge kvar för dig nu då =)
Fru mars
Tror inte det är så många på plats där uppe, antingen har de inte upptäckt BT än, eller så är det väl inga som bor där som tänker gifta sig!
Anna o Maria tog ca 5000 för fotografering utomhus under 1 timme, då ingick ett enkelt album (tror det var ca 10 bilder) och någon (eller om det var några) förstoringar. Min syster hade dem sommaren 2005.
Marskatt)
Gud så mycket pengar för endast 10 bilder... och någon förstoring.
Jag har försökt söka efter fotografer och underhållningsband via internet men gud det är ju jättesvårt att hitta något i Jämtland.
Är det någon av er andra som har hittat något bra band som ni kan tipsa om?
jämtlandstaus
Till början av nästa år skjuter vi på det. Känns väldigt tråkigt men, vad gör man?
Angående fotograf har vi tänkt anlita Tommy Andersson på www.taphotography.se han har riktigt bra priser!
Bröllopsbestyr
Det var det absolut billigaste som gick att hitta... Tyvärr...
Jag är väldigt dålig på underhållningsband, dansband vet jag desto fler
Sanasol - vad får ni betala för honom då?
var var det ni skulle gifta er och ha fest nånstans?
Oj vad kul att vi börjar bli så många här
Svårt att kolla upp allting när man faktiskt inte bor i Östersund. Nu har vi eventuellt hittat en kompis, kompis.. som är fotograf i Stockholm men som kan tänka sig åka upp. Men jag vill fortfarande höra hur det går för er andra i fotografjakten?! Jag ska kolla med Sanasols tips också.. TACK!
Sen var det liveband??! Hittar inget direkt när man googlar. Jag ska kolla med min kusin som jobbar i restaurangbranschen i Östersund om han har några tips! Meddelar om jag hör om nåt bra! Jag har funderat på DJ också men det känns inte lika kul..
är det någon som ska ha fest inne i stan? vi känner att vi vill gärna ha fest i hyrd lokal och catera mat. då kan vi ha råd med typ liveband, men överlalt jag har kollat så blir det så dyrt. egentligen så är inte maten problemet, det har vi råd med, men 50 spänn per glas vin! och man vill faktiskt BJUDA. sen kan man väl ha betalbar, men middagen vill man ju kunna ge.
suck. drömmen för mig är arcturan =)
Jamtlandstaus:
Blir säkert annat pris nu när det är nytt år, men en bokning förra året för februari i år, foto utomhus 2 timmar, samt vigselakt och utgång ur kyrkan skulle vi betala 5000 för om jag inte minns fel, då ingick alla bilder på CD samt 3 st 30x40cm förstoringar på valfria bilder, plus att han ordnade med annons i ÖP/LT.
Vi är inte säkra på vart vi ska ha festen ännu, tar gärna emot tips på lite pampigare lokaler, gärna som inte är restauranger utan där man får catera själv.
Vigseln blir i Frösö kyrka.