• Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp

Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund

• Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007
  • Storsyrran

Sara Jämtland
    Vad skoj att se att du skall gifta dig.. Jättefin hemsida ni har fixat. Jag och min lillasyster skall också gifta oss 070707, dubbelbröllop. Vi kommer att ha vår vigsel utomhus och mest troligt efter er. Undra om vi kommer att ha samma präst?

• Marskatt

Jämtlandstaus
    Kan prova sent ikväll, vi har ju skissbilderna från fotografen i "värsta" fall... Hoppas få bilder från min syster o hennes man idag också.

• Jämtlandstaus

marskatt - vore jättegulligt

jag har sån ångest! vet inte alls vem jag ska välja för att göra hår och smink. fick jättebra tips från marskatt, och sen har jag fått några bra tips från andra också. vet inte vad jag skat a!

sen vad gäller fotograf, så tycker jag att jag har hört många rekomendationer, men ingen verkar speciellt spännande ändå när man ser hemsidorna
    men det kanske är för att man inte ser bilder på sig själv?

• Marskatt

Jämtlandstaus
    Du har mejl!

• Jämtlandstaus

Tack söta du. Den var jättefin

• Marskatt

TACK! Jag kände mig verkligen nöjd med att ha gjort den själv. Saker man gör själv blir ju liksom lite extra speciella... Ska ta o lägga upp lite bilder på vår hemsida o i min blogg när jag får tid över, om jag nu får det...

• Sara Jämtland

Storsyrran-Vi har frågat min konfa-präst om han vill viga oss, väntar på svar där. Ni ska alltså gifta er i Häggenås eller?? Vet jag vem du är?? Dubbelbröllop va häftigt!!!! Vi är ju fyra systrar, det hade varit coolt att gifta sig alla fyra tillsammans. Dom är mina tärnor, gifta sig är inget för dom tydligen

• Kat77

Hej alla,
    Nu måste jag ta tag i saker känner jag.. Vi gifter oss 21 april i Frösö Kyrka och jag har inte fixat tårta än :(
    Vart har ni beställt bröllopstårta? Marskatt, vart beställde du från som redan gift dig? Hur vart det? Grattis förresten :)
    Jag börjar bli riktigt pirrig nu...

• ariah

Hej hej allihopa!

Kul tråd. Jag ska också gifta mig i Jämtland i sommar, dock inte i Östersund utan lite mer svårtillgängligt i Gåxsjö kyrka. Jag bor och planerar det hela nerifrån Stockholmstrakten. Hittills går det mesta rätt bra (fast det är ju ett tag kvar) men det är ändå några grejer som oroar lite. Tex att det blir många långväga gäster, en del av dem kommer att komma utan bil... Boendet för gästerna blir främst i Hammerdal vilket ju är en bit från Gåxsjö (där både kyrka och festlokal är). Funderar på hur vi ska lösa det där med transporter, har funderat på att hyra nån/ett par minibussar över helgen + anlita några yngre förmågor (dock över 18 :)) som chaufförer.

Sedan är det det här med hår och smink... Utbudet av frisörer osv är inte heller så stort i Hammerdal direkt :)

Nån som har bra tips eller bara allmänt glada tillrop att komma med så tar jag emot dem med glädje! Är det nån mer som har erfarenheter av bröllop på ställen utan tillgång till taxi/kollektivtrafik?

• Marskatt

Kat77
    Vi beställde vår tårta på Wedemarks. Bestämde oss för en enkel hjärtformad tårta med våra namn skrivna på den (är inte så förtjust i caketoppers o liknande) å så var det ett par lila rosor på den. Vi betalade ca 550 kr för 20 bitar. Man kan mejla dem (du hittar adressen på deras hemsida www.wedemarks.se) o så ringer någon upp dig o ni kan diskutera tårtan. Så gjorde i alla fall vi!

Bild på vår tårta, o en jättelång berättelse om vårt bröllop (o veckan innan) finns på vår hemsida home.gamman.se/bodilfredrik Du får titta både på bröllopssidan o bildsidan.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007