• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • mammaK

Klurifax
    Har du varit vid calles?

Lilla Li
    Nej men han vet ju lite vad som väntar=)

Jag undrar lite, ni som inte ska ha barn med på festen låter ni dom som tar mot inbjudningarna argumentera om det skulle behövas eller får dom vända sig till er om det skulle vara så??

• 11 augusti

Vi har inga barn på festen - men de är välkomna i kyrkan om de vill. Jag kan självklart ta en diskussion om någon vill det, annars tror jag att vårt värdpar som tar emot osa är rätt duktiga på att argumentera å våra vägnar.

• Lilla Li

11 augusti: Jag hade en väldigt klar bild av vilken sorts vigselring jag ville ha när jag kollade på nätet och på bilder. Men sen när jag väl provade ringar så blev det en ring som jag inte alls hade tagit annars! Det är nämligen stor skillnad på hur en ring ser ut för sig själv, och hur den ser ut ihop med förlovningsringen. Min vigselring ser ut som en ring som jag innan tyckte var ful - i sig själv. Men med förlovningsringen ser den fantastisk ut!

Så jag tror det kommer ge sig och kännas rätt när du väl provar ringar. :)

• maochjo

mammaK - ska ni övernatta i tyskland? Tänkte höra om du hade något tips i så fall på något bra ställe? (gärna med bra pris...;))

• maochjo

11 augusti - Jag har tänkt klassiskt med ändå personlig... Har inte införskaffat ringen än men vill ha en med lila diamanter fast i klassiskt utformning, får väll se vad mannen införskaffar... ;)

• mammaK

maochjo
    Nej vi ska inte övernatta, vi kör en snabbdag! Men sök på nätet, där brukar man hitta bra priser på boende.

• klurifax

mammaK
    min far åker dit 2 gånger om året, vi ska dit i sommar, tar det som "semester" och åker till Burg först...

Vi skrev inget om "barnfritt" på våra inbjudningar, men i vårt infoblad skrev vi att inbjudna var de som nämndes i inbjudan... En kompis ringde och frågade om deras barn fick komma och då sa jag nej. Då frågade hon hur vi skulle göra med våra. Ja, de ska klart komma, sa jag. Varpå hon tyckte det var djupt orättvist!! Jag förklarade sakligt att VI har gjort avgränsningar gällande vilka som är bjudna och inte.
    (För oss betyder det att vi har råd med 50 gäster, så om vi skulle bjuda allas barn, så hade troligen inte alla våra kompisar blivit bjudna. Vi har helt enkelt valt att bjuda främst vuxna på vårt bröllop, med alla barn skulle det bli ytterligare 25 gäster, varav 15 under 5...) Jag känner våra vänner och de andra skulle inte tagit med sina barn ens om de varit bjudna - av respekt för vår dag! Förutom våra barn, kommer 2 bebisar under 6 månader vara på festen. Vem som kommer till kyrkan har jag ingen rätt att råda över...

• Maggies

Lilla Li: Underbart fin hemsida! Våra inbjudningar är också ute nu (förutom några få), så här kommer vår hemsida: www.annaochdaniel.se

• Maggies

Smileysen i slutet på parentesen ska ju inte vara där såklart...

• 11 augusti

Jag har varit helt insnöad på en Schalinsring som heter 407-5 med 5 stenar. Förlovningsringen är 4 mm, slät i rött guld.
    Nu börjar jag tveka - det kanske är snyggare med en ring typ en som finns på www.tcol.se med stenar runt hela ringen som är nedsänkta, eller en med 7 stenar? Jag är inte för alltför mycket bling-bling. Hur i friden ska man kunna välja rätt ring?

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2