• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • Maggies

Lilla Li: Ja, faktiskt. I alla fall på den bilden.

• Kakan -07

Hej tjejer!
    Nu har jag varit borta ett tag. Först var det påsk och sen har min c-uppsats tagit all tid. Men nu händer det grejer!

* Hindersprövningen skickas in imorgon
    * Tiaran jag köpt på Ebay kom i fredags och är jättefin!
    * Klänningen får jag hem med min släkting på tisdag!
    * Min tärna, som förut visat ett väldigt svalt intresse, har plötsligt blivit den där tärnan jag drömt om som bryr sig och frågar och vill vara med!

Det känns verkligen jättehärligt!

Vad är era nästa steg i planeringen? Vi tycker det känns lite som stiltje just nu. Eller är det något vi missar?!
    Vad är erat projekt just nu?

• Lilla Li

På fredag är min vigselring klar. :) Men det största just nu är att vänta på att Kristofer ska få ändra sitt efternamn som han vill. När det väl är klart så skickar vi in hindersprövningen.

• sussen2007

Igår hade jag första provningen av klänningen! Det var skitkul! Jag kunde bara stå där framför spegeln och le stort stort. Man kände sig så fiiin! Och då är den ju inte nära på klar än... :)

• Maggies

Det främsta vi måste koncentrera oss på är utformingen av middagen på bröllopsdagen. Vet inte om det är så mycket mer vi har att tänka på. Hindersprövningen är ju också ett steg som ligger nära nu.

• 11 augusti

- Brudklänning inköpt och lämnad hos mamma.
    - Kyrka och festlokal bokad
    - Frisör bokad
    - Nya förlovningsringar köpta och hämtade
    - Näbbklänningar på g hos sömmerska
    - Meny och cateringfirma klar
    - Fotograf
    - Transport från kyrkan (häst o vagn)
    - Inbjudningar skickade

Vårt största problem just nu är musiken. Både vårt första och andrahandsval som solister har tackat nej. Den första för egna utlandsresan och den andra pga broders bröllop.... Vi har även gått bet på vårt förstahandsval på musik för kvällen. Här kommer vi att lägga mycket energi denna vecka. Skulle gärna vilja ha det klart omg.

• Kakan -07

Nu är klänningen här!!!
    Provade hela stassen idag - klänning, skor, tiara och slöja. Det blir verkligen toppen!
    Glädjande var att klacken på skorna var perfekt höjd så klänningen behöver inte sys upp en millimeter. Dock var klänningen till min stora förvåning för stor över bysten (klänningen jag provade här i butik av samma storlek satt som en smäck!), så jag behöver sy in den.. I övrigt var allt som en dröm!!

Är det någon av er tjejer från Stockholm som har tips på en bra sömmerska jag vågar lämna klänningen till?

• sussen2007

Jag köpte tiara igår på Glitter. 150 kr kom jag undran med! Alldeles bra pris tycker jag.

• Cameline

Nu har tärnklänningarna börjat sys upp...
    De kommer bli super fina med glittrande stenar på..

Tre stycken i olika siden tyger samt olika modeller som passar varje tärna..

Pendlar inför håruppsättningen som jag tänkt ha..

Ena dagen vill jag ha lite halvuppsatt och den andra helt utsläppt med långa stora lockar..

Hur gör ni mer era frillor?

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2