• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • Cameline

Brudar!
    Vi måste ju få igång denna tråd lite nu..

Har folk OSA:at ännu ??

Hur ska ni göra med vigselprogram och menyer samt placeringskort??
    Och när ska dessa beställas egentligen??

• Kakan -07

Håller med Cameline!

Det är dåligt på OSA-fronten hos oss. Bara 3 "sällskap" utanför familjen har än så länge hört av sig till oss och tackat ja. Nu skickade vi ju ut inbjudningarna tidigt just för att folk skulle ha tid att bestämma sig, men det känns ändå lite trist faktiskt..

Vigselprogrammet har jag påtat ihop, så det är i princip klart. Ska bara fylla i psalmer och så när vi vet sånt.
    Menyn skriver vi i festprogrammet och placeringskort har vi inte bestämt ännu... Det finns så mycket fint!

Hur gör ni Cameline?

• Lilla Li

Bara min morbror har svarat än så länge. OSA är 15 juni så det är ju lugnt. Tror inte nån kommer svara förrän mot slutet... ;)

Menyn har vi på hemsidan och i festprogrammet. Festprogrammet gör jag själv och fungerar även som bordsplacering. Det är i princip klart, förutom sånt som är beroende av vilka det är som kommer.

Igår var vi och provade min vigselring, den var färdig då. Den är helt perfekt! Vi lämnade kvar den hos guldsmeden så att vi inte tappar bort den nu när vi flyttar nästa vecka. När vi sedan lämnar in förlovningsringarna för putsning inför vigseln så meddelar min sambo även vad han vill gravera i min ring så fixas det på en gång. :)

• 11 augusti

Har just haft en träff med värdparet...
    De fixar festprogrammet - det får bli en överaskning för oss. Spännande.
    De har också meddelat att de kommer att ordna städandet av festlokalen dagen efter. Tack och lov. Det känns skönt att komma hem från hotellet och veta att allt är ordnat.
    Sitter just nu och lyssnar till "ett liv för mig" med The real group - åååå vad den är fin. Måste lyssna av mig så att jag minskar tårflödet i kyrkan...

• Maggies

Lilla Li: Hur ser din vigselring ut?

• Lilla Li

11 augusti: Smart idé att lyssna av sig på de låtar man ska ha! Ska jag också göra när vi väl bestämt oss. :)

Lucy_: Den ser ut som förlovningsringen, fast 1 mm smalare. Alltså 3 mm, rödguld, rundad slipning och en rad med 7 diamanter. Såg jättefin ut ihop med förlovningsringen!

• Maggies

Lilla Li: Okej. Jag är i valet och kvalet om jag ska göra om förlovningsringen till en smalare ring. Känns som att det blir för brett med totalt 10 mm nu. Får se.

• Lilla Li

Lucy_: Ja jag ville inte heller ha breda ringar. Förlovningsringen känns väääldigt bred med "bara" 4 mm ändå... Vigselringen ser ännu smalare ut än vad den är tack vare den rundade slipningen. Lite synvilla. :)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2