11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Cameline: Tack! :)
Kan vi inte prata lite blommor och färger, jag panik inför färgerna på blommorna..
Kan vi inte rada upp så sdär som vi gjorde när vi skrev vilket datum vi skulle gifta oss. Jag kan börja.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Typ av blomma: Rosor kanske liljor kanske orkideer kan~ske porslinsblommor.
Färger: rosa, lite rött, vitt.
Nu har vi skickat inbjudningarna, de kom som ett "påskägg" i brevlådorna på skärtorsdagen. Reaktionerna har inte låtit vänta på sig. Vi hade tänkt hinna smita iväg under påskhelgen där vi knappt har mottagning på mobiltelefonerna.... Det hann vi inte - telefonerna har gått varma. Så nu är det ute och officiellt. Vad roligt det är, även om det var pirr i magen hela torsdagen innan vi var säkra på att inbjudningarna gått fram i rätt tid. Nu vågar man göra saker lite mer offentligt i alla fall. Glad påsk!
11 augusti: Härligt! :)
Cameline: Menar du brudbuketten och/eller blommorna till middagen?
Vad gäller brudbuketten så ska min vara mörkröd, kanske med inslag av vitt. Beroende på vad jag har i håret så kanske jag sätter pärlor i buketten också. Men jag tycker inte buketten känns så viktig, så jag ska faktiskt bara säga till min florist vilken färg jag vill ha, vad jag absolut INTE vill ha (bollbukett och hängande bukett går bort) och sen ge henne fria händer att göra något som passar mig och min klänning.
Lilla Li : Modigt av dig!
Vi är galna i blommor i min familj så buketten räknas för oss som ett av de viktigaste..viktigare än klänningen vågar jag nog säga..
Jag har ockå varit inne på mörkrött och askrosa men nu hittade jag denna bukett också..
www.usflowerhaus.com/images/imagecache/SPOT003.jpg
www.kensingtonflorist.com/images/rose,%20steph%20and%20orchid%20bride%20026.jpg
Det är såå svårt...
Cameline: Åh men de var ju jättefina!
Jag tycker det är svårt att veta exakt vad jag vill ha. Vet som sagt vad jag INTE gillar, men ja... Tror det blir bäst om floristen bestämmer. :)
Lilla Li : Jag tar nog också kontakt med en florist om råd..det blir nog säkrast så..
Hahaha... Jag har gått upp 3-4 kg sen jag provade min brudklänning. Vad sjukt! Jag vill i och för sig gå upp i vikt och har inget problem med det så sett. Men eftersom klänningen sitter som ett smäck och redan är köpt så lämnar det ju inget utrymme för viktuppgång! Så idag ska jag beställa tid på brudbutiken och gå och prova klänningen igen - för säkerhetsskull... :) Hahaha. Komiskt. Här har jag kämpat och kämpat för att gå upp i vikt, och när jag väl gör det så får jag inte!
Idag kommer inbjudningarna fram till våra gäster, så nu har jag uppdaterat hemsidan: brollop.li-design.nu :)
grrr, idag är jag lite irriterad! Har kollat runt hos lite olika florister och visat en bild på vad jag vill ha och fått pris uppgift på brudbukett, tärnbukett, 2 corsager, en näbbukett. Jag vill ha ganska enkel bukett med rosor. Billigaste stället ville ha 1000:-, de flesta 1500-2000:-, dyraste stället ville ha 2500:- bara för brudbuketten!! Hur kan det skilja så mycket?? Dyraste stället var inte ens det med finast biderier, eller bäst rykte... men de ligger närmst till för mig.
Det blir nog så att jag beställer från något av de andra ställena och låter min syster hämta på bröllopsdagen...