11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
madlin: Vi skickade våra runt 11 april.
Vi skickade våra inbjudningar så att de hade dem på skärtorsdagen. OSA är 11 juni. Har gäster som behöver lång planeringstid så vi skickade ut dem tidigt, med tanke på semester och vissa gästers situationer (helgarbete, ensamstående med barn, etc)
OT, men nu har vi varit och hämtat nycklarna till huset. :D Ska åka upp dit nu och sitta på golvet och käka lunch tänkte vi. :D Woohoo!
jisses... har en känsla att vi kommer få ut allt i sista stund här. Det är dock bara de närmaste i familjen + vännerna = 30 pers.
Men det är ju ändå semestertider och så med, det är då själva fan att man ska bestämma nytt datum i sista stund!
Madlin:
Ta det bara lugnt. Jag tror att man brukar skicka ut inbjudningar närmare vigseldatum, men att man bör skicka några veckor tidigare i semestertider. Osa brukar ofta vara en månad innan vigseldatum.
Det ordnar sig!
11 augusti:
Tur nån lugnar mig lite, känner mig aningens stressad över att få till inbjudningarna - bestämde oss att byta från 2008 till 2007 i helgen så det är inte mycket ordnat.
Men de blir ett mindre bröllop än vi tänkt oss, och borgeligt istället för kyrkligt. Och catering med buffé istället för 3-rätters + vin, och sen fnular vi på om vi ska ha liten fest på kvällen med vännerna i lokalen vi har då vi gifte oss tidigare på dagen. Dock får de medtaga egen alkohol. Låter de snålt?
Är det helt galet o skicka inbjudningarna till den 1:a Juni eller är de sent ute då? OSA kanske 3 veckor innan? Blir inte det tajt?
hm... skrev lite galet, men vi ska ha vin till buffén också - inte bara om vi valt 3-rätters!
Hej!
Nu har jag äntligen fått iväg inbjudningarna, var och postade dom idag. Nu är det bara att vänta och se vem som vill dela dagen med oss...
Har ni andra som skickat fått in många svar ännu??
mammaK: Har tjuvkikat lite på mailen vi gav vår bestman (han tar emot svaren). Där har vi fått svar från 3 pers. Vet inte om några ringt också. Det har gått en månad sen vi skickade ut inbjudningarna, en månad kvar.
ok, då är det pågång iallafall. Har ni "bara" en månad kvar på osa? Vi satte vårat till 22 juli.... Är det sent?