11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Idag ska jag rusa iväg på stan och jaga papper till inbjudningarna, tänker göra dom själva för de går snabbast så. Känner mig superstressad för det blir så tajt, känns som alla andra skickat ut sina inbjudningar med goda marginaler.
Lekte lite i photoshop hur inbjudan skulle se ut: bp0.blogger.com/_h6CWwUEd2hk/RjzyEK7G-HI/AAAAAAAAABY/AcYMorezRb4/s1600-h/kortet.gif
Blir rätt enkel, ska vara vitt papper inuti där vi även kommer trycka inbjudningstexten.
madlin:
Vi gifter oss också 11 aug, och har inte skickat inbjudan ännu.. Köpte papper i helgen, så nu ska det bli verkstad!
Kom på idag att jag nog inte vill ha festprogrammen som placeringskort. Istället funderar jag på att ta en jordgubbe (eller annan röd frukt som passar på sommaren - har ni några idéer?), skriva ut personens namn på en pappersremsa och fästa den i jordgubben med en knappnål med vitt huvud. :) Vad tror ni om det? À la bild nr 4 på den här sidan: www.moreof.se/dukningstips.html
Sandymon: då var jag inte ensam då, så ni ska också göra egna. Hur hade ni tänkt er att korten ska se ut? :)
Lilla Li: det var ju riktigt fint!
madlin: Ja jag tyckte det såg fint ut. Vad tror du man kan använda för frukt? Jordgubbe funkar ju, men det lär ju färga av sig på pappret...
Madlin: Vi gjorde ett provkort igår, som vi blev nöjda med! Köpt färdiga kort på Skapa Hobby, vaniljvita. Sen köpte vi guldpapper som vi klippte i en fyrkant och klistrade på kortet. Ovanpå guldpappret hade vi naturfärgat mullbärspapper som vi stämpat "Inbjudan" på, i guld. Runt kortet knyter vi guldsnöre. Inuti har vi tranparant pärlemopapper. Blev enkelt och fint!
Lilla Li, skulle man inte kunna tejpa in det lilla pappret där namnet står då för undvika missfärgning? Nåt sånt skulle jag gjort, för jordgubbe skulle ju passa jättebra då. Nästan synd att vi inte ska ha speciella sittplatser... hihi :D
Sandymon: det lät jättefint! hittade inte mer än papper idag ute, får åka till tiimari oc kika.
madlin: Sant. Eller nån slags laminering. Bra idé! :)
Lilla Li: Vilken bra idé, jättesöta bilder! Något förslag på någon rosa frukt? Eller brun...?