11 augusti 2007 del 2
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!
Popupp:
Vi har tänkt att klä mindre lådor med något snyggt tyg eller papper som ska stå framme på toaletterna :) Och så ska det skrivas ett fiffigt rim på en lapp som sitter fast på lådan, så gästerna vet att de får använda sakerna.
madlin: vilken otroligt kul idé!! Aldrig hört talas om men det är värt att fundera över! Min blivande kommer bli tokig...
Popupp: haha jaa.... finns så mycket roligt man kan fixa för att få de lite annorlundare. Man behöver ju inte köpa stor flaska hårspray, hudkräm osv - finns ju gulliga små förpackningar också och de blir väl inte lika kostsamt.
mammaK : Nu har jag pratat med frissan och dem säger nej till provuppsättning...Jag fattar inte det känns ju som att köpa grisen i säcken...
Jag vet att frissan har top frisörer med det känns lite oroligt.
Jag får komma på konsultation och diskutera men jag får igen provupsättning..
Nu är det bäst att de sköter sig och gör ett bra jobb annars kommer jag nog att bli jätteledsen..
äsch det löser sig säkert..
Idag ska mamsen och jag ut och leta klänning till henne...jag ska försöka få bort henne från allt som är korn blått (den enda färgen hon använder)..Vi ska även leta efter en vacker hatt till.
(Jag har kommit in i en hatt period nu, använder hatt varje dag och jag vill verkligen att alla kvinnliga gäster ska ha STORA vackra hattar på sig)..Tänkte ett tag om man skulle skriva det på inbjudan men då sa min blivande ifrån (kanske lika bra det)
Någon som har tips på vart man hittar fest hattar?
Oj detta blev långt..
Popupp
Vi har tänkt som madlin, ha fint klädda korgar på toaletten.
Madlin
Bra lista, fick genast till ngra grejer jag vill ha med.
Cameline
Vad tråkigt att dom inte kan ge en provuppsättning. Konstigt om dom är så bra att dom är så anti. Men jag tror nog att du kommer vara nöjd och vacker när dagen kommer.
Så din mamma har snöat in på blått. Min mamma har snöat in på vitt och aprikos. Men det får hon absolut inte ha, har försökt förklara att det är vett och etikett att inte vara vit eller svart, men hon är så envis, men nu har min syster fått henne att inse att det inte går. Och aprikos vägrar jag av den enkla anledning att överdelen på min klänning kommer vara vinröd. Jag vill inte se på korten att jag skär mig mot min egen mamma.
Kul med en hattperiod, men jag tror nu som du att det är tur att din sambo stoppade hattidén, även fast det hade varit skitkul. Men risken är ju att folk har på sig "fulhattar" för att dom tror att det inte ska vara fint.
mammaK: jag hade glömt hud/handlotion, så notera det med - inge kul och gå fnastorr.
Madlin, nej det är ju bra.
En lite dum fråga novalucol, visst är det om man får känning av magen?...
mammaK: ja vid halsbränna och sura uppstötningar, vissa har ju känslig mage - så de vore ju trist att de skulle få åka hem för sånt - när man kan kanske motverka det med något.
My goooosh vad förutseende ni e! Jag hade inte nåt sånt backupkit. vilken tur man inte råka ut för nåt!
mammaK: Men aprikos ligger ju nära ljusrosa kan hon tänka sig lite rosa kanske eller någon annan pastell färg?
Nu blev jag nyfiken på din brudklänning, har du något kort på den?