• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • sussen2007

I helgen ska jag nog få komma till frisören (om hon har tid), gå till en florist och besöka ett kondis och kolla in tårtor. Vi ska gifta oss i Småland där mina föräldrar bor (vi bor i Sthlm), så det är lite svårt att planera ibland... Man måste ta det när man kommer dit liksom. Nu börjar jag fundera på om jag inte ska ringa pastorn som ska viga oss och träffa honom också, när jag ser att ni redan träffat er präst! Jag tänkte att det var tidigt, men det kanske är bäst ändå. Vet ju inte ens om vi ska dit nån mer gång innan!... =/ Igår beställde vi vigslering iaf, men det värsta var att han tog min förlovningsring för att ha den som modell, så nu är jag utan ring! Det känns jättekonstigt. Jag är där och pillar hela tiden, men där finns ingen... =( Slips till mannen köpte vi igår också!

• sussen2007

Vi har frågat en av mina barndomskompisar om hennes pojkvän skulle kunna fota oss under vigsel och fest, för han har amatörfotat lite förr -mot att vi bjöd dem på en grillmiddag i sommar. Men, han vill gärna ha 500 kr för att göra det (som symbolisk summa, för att han vill kunna ta betalt om nån annan frågar). Jag förstår honom så klart... Men nu vet vi inte om vi tycker det är värt det, så vi har inte svarat än. Tänker lite att andra gäster ju ändå kommer fota, och man kan ju skriva i programmet att man gärna vill att de ska maila bilder till oss. Vi betalar ju 2000 för vår "riktiga" fotograf, och då får vi inga bilder för det, utan måste köpa dem också. Tycker ni att det skulle va värt 500 kr för att nån ska ta kort ÅT er?

• mammaK

Aldrig. Inte om ni har en riktig fotograf oxå! Det lär ju finnas massor av folk med kamera ändå=)

• sussen2007

Nej, jag kände själv när jag skrev det att det inte lät så klokt. Alla har ju kamera med sig på bröllop!
    mammaK: Har ni träffat prästen redan?

• mammaK

Vi ska träffa prästen om två veckor, sedan två dagar innan vigseln med.

• sussen2007

Hmm. jag måste nog ta och ringa vår nu. Och kolla om han har tid i helgen. Hatar att prata i telefon! =/

• mammaK

Jag är inte heller någon telefonälskare.
    Vår präst tyckte egentligen att det räckte om vi sågs strax innan vigseln, men vi ringde upp henne igen för vi ska ju göra vigselprogremmet och sen vill vi veta att våra löften är ok.

• sussen2007

Nu har jag ringt honom och han verkade tycka att det var bra att ses, speciellt om vi inte får chansen igen förrän 1 vecka innan det ska ske!...
    Ville hon inte ses förrän så sent? Jag trodde det var "obligatoriskt" att träffas och prata innan. Gå igenom program och sånt som sagt. Men det är säkert olika. Har ni skrivit egna löften?

• malle_1

Ghhaa.. mindre än tre månader kvar och det käns som om jag börjar tivla på alla mina val (utom som tur är min blivande man).

Varför valde jag en klänning med släp?

Min självklara vackert uppsatta knut - vore det inte häftigare med löshår och lockar?

osv...

• Cameline

86 dgr kvar....det kittlar i magen..
    I dag ska vi träffa prästen...ska bli spännande...

malle_1 :Börjar känna precis som du, men min mamma sa att det är bröllopsnerverna som visar sig...

Men är din frisy bokad så att du inte kan ändra dig??

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2