• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • madlin

alvbröllop:
    backup kit? den listan jag visade är saker som är till för gästerna, som en omtänksam grej *ler* Fast iofs, krisar det och jag inte har med mig nåt utav det själv i min väska så får man väl smita in på gästtoaletterna *s*

• mammaK

Nej inte ännu, min mamma ska sy den och vi ska börja med underdelen nästa vecka. Överdelen får vänta lite, måste ha rätt bh först=)
    Men så fort ev bilder finns så ska ni absolut få se. Men för att göra en snabb förklaring så är kjolen vit och överdelen vinröd, men vitt brodyr i. Se om jag kan länka en liknande modell iaf.

Vad ska ni ha för klänningar. Ni har säkert sagt det förut, men det är kul med bilder.

Jo fast hon har tydligen sagt till min syster att hon kan tänka sig ljusblå och det är helt ok för min skull.

• mammaK

www.brollop.se/
    under The House Of Nicholas - nr 1129
    så är modellen, nästan
    Färgen är mer som Atelier Diagonal nr 745

• madlin

jaha, då lämnar jag er här. Och får leta upp tråden för 18 Augusti istället - var på bröllopsmöte idag och det blir den 18:e istället för lokalen och cateringens del. Blev så mycket smidigare med alltihopa att byta datum.

• mammaK

Madlin:
    Tråkigt att du lämnar oss, men vi ses säkert i forumet ändå=)

• Kakan -07

Jaha tjejer! Vad händer i era planeringar nu?
    Jag tycker att alltign plötsligt känns så otroligt nära! Alla småsaker som ska fixas som alltid känts så långt borta behöver plötsligt vår uppmärksamhet.

Ikväll tänkte vi i alla fall gå till kyrkan vi ska vigas i. "Vår" präst (som vi aldrig träffat) ska nämligen hålla mässa och vi tänkte få oss en titt på henne.
    Och så ska "vår" kantor spela, så honom ska vi träffa också och ge noter till de solosånger vi vill att han ackompanjerar. Har pratat med honom i telefon och tyckte han verkade toppen, så det ska bli kul att träffa honom också!

Utöver det... ja, vi fnular på gästpresentationerna, har påbörjat någon sorts spellista för iPoden till kvällen, ska börja fundera på toastmadamernas uppdrag - vad ska vi lägga över på dem, vad förväntar vi oss osv.

Och så är det underklädesproblemet... tycker det är jättesvårt att hitta bh:ar som både är snygga och sitter bra. Måste ju ha axelbandslöst.. Några tips?

• malle_1

Kakan 07, instämmer helt och fullt har nästan haft planeringsuppehåll i tre-fyra månader och helt plötsligt finns det en del att göra!!

Träffade prästen igår (också kvinna) och det kändes bra..

Största stressfaktorn nu är att hinna gå ner de kilon som jag har föresatt mig samt få klart festprogrammet och få det bra.

Funderar även på någonslags bildpresentation av gästerna på datorn..

• Lilla Li

Kakan -07: Jag köpte min behå på www.freebra.se. Min klänningen är axelbandslös men även såpass låg i ryggen att en vanlig axelbandslös behå hade synts i ryggen. Funkar perfekt med den här nya behån! Själv kommer jag byta om till snygga underkläder först inför natten så det var inte viktigt att min behå under dagen är snygg, men de har faktiskt vita freebra's med spets på som är riktigt söta! :)

Vi behöver boka bröllopsresa (omgående eftersom vi hörde att platserna dit vi vill börjar ta slut på flygen!), hotell för bröllopsnatten, fixa hans kläder och bestämma oss för tårta. I övrigt är det mesta fixat just nu. Men det är ju alltid småsaker man behöver fundera på också... Mycket att tänka på!

• Sandymon

AAHHHH, jag har inte ens skickat ut inbjudningarna ännu! Fast de är i stort sett klara, så den är v och nästa v kommer de att gå ut.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2