• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • malle_1

Nej det är nog det som är det värsta - det finns fortfarande tid att ändra - typ allt utom fest och kyrka...

Jag har aldrig känt mig så otroligt velig som nu.

Kul att träffa prästen - ett tips är att tänka efter innan vad ni verkligen vill ha svar på känner att jag kom på rätt mycket när hon gått (nu har hon ju inte flytt landet så jag kan fortfarande fråga men ändå..)

• sussen2007

När jag inte kan bestämma mig, och tror att det är världens viktigaste beslut brukar jag lugna ner mig med att det ju faktiskt inte är det. ( Om jag inte kommer på det själv så påminner sambon! ) Det är ju egentligen faktiskt bara en liten skitsak! Inte spelar det särskilt stor roll efteråt... Det är lätt att förstora upp sakerna för sig själv. :)

• sussen2007

malle: Nåt tips man ska tänka på inför präst/pastor-träff? Jag vet nog knappt vad jag ska undra...! ;) Vad kom du på för saker efteråt?

• malle_1

sussen 2007:

helt sant!! Värdsliga ting skall sätta upp en lapp på toaletten om det

• sussen2007

Ska det läsas några texter i kyrkan under er vigsel?

• malle_1

Jag hade inte tänkt på det innan prästen frågade i måndags (kände mig rätt dum) men någon slags text skall läsas bibeltext eller dikt eller annars fin text men jag har inte kommit på vad ännu. Skall ni?

• sussen2007

Ja jag tror det. Vet inte alls vad än. Men jag har tänkt på det mest för att jag vill att 2 av mina vänner ska vara delaktiga på nåt sätt. De hade varit tärnor om vi haft ett större bröllop, men nu ska vi inte ha några. Kul att få med dem på ett hörn då känner jag.

• mammaK

Jag tror att hon tänkte att vi skulle gå igenom allt då. Jo vi kommer ha egna löften, om hon säger ok. Dom måste ju vara likvärdiga det som sägs i vanliga fall.

Jag har oxå börjat vela. Mitt klänningstyg allrshelst. Fisck för mig att det såg ut som vårat sängöverkast, men det var inte så=)

Om någon text ska läsas så får prästen göra det i vårat fall.=)

• malle_1

mammaK: låter som ni har tjusigt sängöverkast

Min präst sade att hon gärna såg att någon annan än hon läste något för att inte tröttna på sin egen röst.

Funderar på att be Ms morfar läsa en kort bibeltext om kärlek..

• mammaK

Jag känner bara att jag inte vill att någon skall göra det för att dom måste. Vill någon skulle det vara kul. Men annars får gärna prästen göra det=)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2