• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • Fru JB

2007-06-30
    Nej, tyvärr har jag ingen MSN och min mailadress är lite avslöjande att lämna ut här på BT. Försökte skaffa MSN men det gick inget vidare.(Är nog lite trög i huvudet).

Vi ska inte till St Tuna den 22, vi bor inte i Dalarna så vi åker inte upp för det. Men det verkar trevligt.

Ska försöka fixa MSN igen om du inte har något annat förslag. Det vore kul att snacka lite.

• Dalabrud-07

Åh, har precis gjort min deklaration! För första året över internet, så himla smidigt! Om den uträkningen stämmer så kommer jag att få tillbaks över 7000:-! Inte så mycket som jag brukar få tillbaks, men ändå ett välkommet tillskott till bröllopskassan! Hoppas nu bara att dom inte krånglar till det....

• MissTess

Ja, tur att man fick tillbaka på skatten, nu är bröllopet räddat! :)

Nästa vecka ska vi till lokalen och provduka, jag är jätteorolig att vi inte kommer få plats. Vi bjöd nog lite för många...och så gott som alla har tackat ja, vilket iofs är väldigt kul!
    Men jag hoppas det går bra ändå.

• critan

Min brudklänning är påväg, gud så spännande! Synd nog kan jag inte ha den, än!! Men nu kanske man blir lite mer motiverad att dricka sina skakes, så man går ner i vikt nån gång.

Tänk om det regnar den 28:de juli, vad gör vi då? Vi ska ju ha grillfest efter bröllopet, i trädgården. Ska köpa stora partytält, men hur kul är det om det regnar? Och grillning kan man ju inte flytta inomhus direkt. Jaja, bara att be till vädergudarna om fint väder!

Nån som vet om det är jag som ska ringa prästen eller om hon hör av sig till oss för planering?

• Dalabrud-07

critan - vi var och pratade med prästen i går, det mötet var det jag som ringde och bokade, vet inte om det funkar så överallt, ring och hör. Upptäckte en sak: Det är bra om man vet på ett ungefär vilka psalmer man tänkt sig, det finns ju en del att välja på
    Visst klarar du av dina shakes! Jag beställde en laddning från internet i går, så nu blir det hårdkörning i maj. Lite sent påtänkt kanske, men bättre sent än aldrig. Köpte ½-års kort på Friskis också, så nu ska här jympas
    Borde träffas och prata planering någondag! Det är väl ingen idé över en fika, men ett glas vatten blir väl bra

• MissTess

Ni som ska ha buffé...hur gör ni med drycken?
    Ställer ni ut flaskor på borden, eller ska ni ha ett speciellt bord för drycken?
    Slog mig nu...har inte tänkt på det förut, vad som blir bäst?

• Dalabrud-07

Åh, hindersprövningen kom tillbaks idag !!! Känns häftigt att ha det på papper, inte att vi är gifta, men att vi kommer att bli om en snar framtid
    Har även varit på samtal med prästen och bestämt ordningen samt vilka psalmer vi ska ha, passade på att öva lite också .
    Har även hittat serveringspersonal *skönt*!
    Även jag har köpt ett par skor! Hittade ett par vita på Din Sko, med liten kilklack och öppen tå - så fina så! Vill köpa ett par skor som jag kan använda sen också! Även jag är lite ovan att gå i högklackat, så jag måste vänja mig sakta. Har två knän som hoppar ur led ibland, vill INTE att det ska hända på bröllopsfesten....

• lovenattalicia

Länge sedan jag var in ser jag....
    Ny tråd och redan 11 sidor.
    Nyfiken fråga, ni som gifter er i Torsång är ni därifrån??
    Vi var för sent ute för att få tid där ute. Jag är fd Torsångsbo därför jag undrar.

2007Bröllop vi hade catering i helgen för svärmor fyllde år då tog vi från Catering companiet det var helt ok mat. Såg lite lite ut när han kom med det men det vart mycket över... Jag tyckte det såg trist och tråkigt ut ända tills jag smaka då blev jag glatt överraskad och jag är normalt sett en väldigt kräsen person...

• lovenattalicia

Å nu såg jag att jag visst svarade på något som var frågat för 2 månader sedan....
    Typiskt mig att vara förvirrad....

• Dalabrud-07

lovenattalicia - kul att se dig här oxå! Hur går det med planeringen?

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3