• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • Dalabrud-07

Sossa - visst, vilken stad gäller det, bara Borlänge eller Falun också?

Augusti Bruden - finns du på FL också under samma nick?

• Augusti Bruden

Dalabrud-07: Vet du vem jag är? Heter samma på familjeliv

• Dalabrud-07

AugustiBruden - ja, det vet jag, och du vet även vem jag är . Skickar dig ett priv.medd på FL istället....

• Sossa

Dalabrud-07, både Falun & Borlänge går bra!

• Dalabrud-07

Sossa:
    Borlänge:
    *Gullans Bröd (Romme bageri) - 35:-/bit (gratis utkörning inom 2 mil)
    *Åselby konditorn - 30:-/bit (utkörning:ja)
    *Almas café - ca 15:-/bit + 250-350:-/timme för dekoration (hon hade inte exakta priser) (utkörning: ja)

Falun:
    *Hammars konditori - pris beroende på tårta
    *Konditori Focus - 22:-/bit (ej utkörning)

Sen var det fler ställen som använde sig av samma bagare (Janne)på Borlänge bageri och konditori: Hagbergs konditori (Blge, 27-50:-/biten), Café Kupolen (Blge), Princess konditori (Falun, 25-30:-/biten

Hoppas att du blev lite klokare.
    Vi ska åka runt på fredag och i nästa vecka och kolla runt lite samt beställa maten.

• Sossa

Dalabrud-07, tack så mycket för info ang. olika priser :)

• Dalabrud-07

Idag har vi beställt maten - skönt att en till sak är gjord. Vi var även runt och tittade på lite tårtor, bestämde oss för ett ställe OM dom kan köra ut dom till oss, jag tänker inte hämta dom själv, eller skicka någon som ska göra det....
    Smet även in på en guldsmedsaffär och tittade på lite ringar

• critan

shit, nu har vi fått hem bekräftelsen från kyrkan, och så beställt ringar, nya förlovningsringar och vigselring. nu är det påriktigt.

• Dalabrud-07

critan - vilken seriös kyrka som skickar ut bekräftelse - men jag antar att det känns bra att ha det svart på vitt, så man inte blir utan .
    Åh, nya ringar, så roligt! Vi kommer att behålla våra förlovningsringar, eller sambon kommer att göra om sin, han vill lägga till en vitguldsrand på varje sida, så den blir bredare än vad den är nu (fattar du?), jag får "nöja" mig med min, får ju en till att komplettera med . Vad har ni valt för ringar, har du någon bild? Vart gick ni någonstans och vad kostade det? Många frågor blev det, du kan maila mig om du inte vill svara här. Hur går det med klänningen då?

Kram

• critan

kan maila bild, vi köpte på nätet. tittade på dom och provade på kupolen, sen köpte vi på vigselbutiken.se. sparade tusenlappar på det. klänning vet jag inte hur det blir med, viktminskningen går ju lite segt! men har ju lite tid på mig. hittade en på tradera jag skulle vilja ha, men den är förliten och jag törs inte chansa, tänk om jag inte kommer ner i vikt nog.

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3