• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • bruden 07

Dalabrud-07
    Folk gifter väl om sig hela tiden, och det är väl inget man planerar när man gifter sig direkt...men man kan ju faktiskt inte veta vad som händer i framtiden. Tycker inte du ska bry dig om hennes kommentar. Folk har alltid nåt att tycka, och skulle man bry sig och lyssna på allt så skulle man ju bli knäpp! Bättre att inte lägga ner tid och energi på att lyssna på folks skitsnack..

• AnnaH

Hej där,
    ska gifta mig i Rättviks kyrka i sommar. Jag är inte från trakten och har därför VÄLDIGT dålig koll på det mesta .
    Undrar därför om det är någon av er som har tips på bra frisör i Rättvik?

• Dalabrud-07

Nu känns allt lite bättre. Hon var nog bara avundsjuk , mig veterligen har hon aldrig haft någon pojkvän.
    Idag har vi beställt min ring! Har ju velat fram och tillbaks mellan två stycken, men idag beställde vi den ena. Det känns så himla rätt! Längtar bara tills jag får börja använda den på riktigt!

• MissTess

AnnaH:

Ska också gifta mig i Rättvik
    Skulle rekommendera Lindas klippotek: 0248-511 11
    Annars har du Mias Håratelje: 0248-109 39
    STRÅ'et Christina 0248-130 60.

När ska du gifta dig? Vet att dom 2 sistnämnda har semester i början av juli.

• Dalabrud-07

Vad lugnt det var här då! Har alla tagit ledigt i planerandet över påsken?
    Vi har lyckats göra en skiss till programmet i kyrkan, ska prata med prästen den 17/4 och då ska väl ordningen bestämmas samt vilka psalmer vi ska ha.
    Vilka psalmer har ni valt och finns det någon sida man kan lyssna på dom?

• Dalabrud-07

Just det! Var på IKEA och köpte ljuslyktor idag, hittade även lime-gröna servetter, få se om vi ska använda dom eller om det blir vinröda iallafall....

• Jempa07

Hej!! Ny Dalabrud i forumet... hur tänker ni göra med filmning av vigseln? Tips på nån bra filmare?

• MissTess

Ja, här är det iaf lugnt i planeringen just nu...
    Känns just inte som det finns så mycket mer att göra.
    Vi disskuterade det här med psalmer igår, det blir nog inte mer än 1 tror jag, har ju en tjej som ska sjunga 3 låtar i kyrkan. Vill inte att det blir för långdraget i kyrkan.

• mrsfiffin

Hej alla!

I påskhelgen har vi varit hos floristen. Vi valde, efter tips från någon här på forumet, Iris blomsterhandel i Avesta och vi är jättenöjda!

Vi fick hjälp av en ung tjej som hade många förslag, men samtidigt var lyhörd för våra önskemål.

Brudbuketten kommer att vara lite "busig" och dropformad med bl.a. vita rosor och vita fresia. Det kommer bli superfint. Sen beställde vi ett gäng bordsdekorationer, tärnbukett och corsage samt bad om att få allt levererat till lokalen. Jag tror vi hamnar på ca 3000 kr för allting. Det tycker jag känns riktigt bra! Här i Stockholm skulle det garanterat blivit dyrare. Superfin service fick vi!

Känns underbart att det är mindre än 3 månader kvar nu. Har allt under kontroll och är inte ett dugg stressad. Vi gifter oss 30 juni. Hur lång tid är det kvar för er?

• AnnaH

Miss Tess:

Tack för tipsen! Ska ringa runt och se om någon har tid för mig . Vi gifter oss sista helgen i augusti, så jag hoppas att frisörernas semesterperiod är över då!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3