Dalabrudar 2007 del 3
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Igår fick jag äntligen tag i en vigselförrättare till vår vigsel den 30 juni! Vi har, som jag tidigare berättat, en vän till min m2b:s pappa som har ansökt om juridisk vigselrätt, men han har inte fått något svar från kommunen ännu. Vi har i alla fall en back-up nu, som kan rycka in och sköta själva "tager du - delen". SKÖNT! Man vill ju inte bara gifta sig på låtsas...
Dalabrud - just nu står det ganska still med planerandet... men jag har köpt brudklänning och häromdagen hittade jag en kulldräkt åt lilltjejen till ett riktigt fyndpris. Känns skönare att ha en egen på henne så man slipper ägna dagen åt att vara orolig att hon förstör en lånad... Brudklänningen hittade jag när vi var på loppis! Den är enkel med pärlbroderier precis som jag vill ha det utan massa "rysch pysch rosetter och fluff" Den sitter som om den vore sydd efter mina mått.
Var hem till svärmor idag och sambon provade om han fortfarande kunde ha sin kostym, den var lite tight över magen men förhoppningsvis så har magen minskat någon cm till bröllopet!
Vi har fått min konfrimations präst så det känns bra fast det inte blev den vi hellst önskade men nu blev det alternativ nr 2 i stället. Har satt ihop gästlistan så nu är det bara att skicka ut inbjudningarna det börjar bli hög tid för det nu, fast de som ska bjudas vet ju om det redan så det känns som om det inte gör något att vi inte skickat ännu!
Nu återstår bara att bestämma maten och vart vi skall hålla till efteråt!
Hur går det för er då?
Jag börjar nog bli mer nervös inför det här än vad jag erkänt för mig själv...
I natt drömde jag om att det var dax för bröllopet men vi råkade gifta oss fel tid så det var inte våra gäster som satt i kyrkan, ringar hade vi glömt att köpa. Stora dottern hade sovit hos sin pappa och kom hem i sista minuten med jätte smutsigt hår. Allting gick på tok....
Undra om det betyder att jag måste börja planera lite bättre?
några från södra Dalarna här då? När o var gifter ni er? :)
lovenattalicia - mardrömmar är inte bra . Det är nog dags att planera lite mer
Här går det ganska bra, nästan för bra - kan bli lite nervös över det känner jag...
Hämtade ut min ring häromdagen, sambon la den i tryggt förvar i vapenskåpet, kanske lika bra så jag inte nöter ut den tills det är dags . Det enda jag inte har koll på är bandet som ska spela på festen, dom har inte bestämt sig än..... Ska få besked nu i veckan..... Hoppas verkligen att dom kan!
madlin - vad räknas som södra dalarna? St.Skedvi?
Dalabrud-07
Ja de tillhör nog södra dalarna, var tvungen o kika på www.sodradalarna.com/koppladefiler/sodra_dalarna.pdf - geografin var inte den bästa!
Så ni gifter er i St. Skedvi? När? :)
Här är en ny brud, från dalarna vi gifter oss i torsång 4 aug.
Välkommen hit!
Hur går det med planerna??
Vi gifter oss 30/6 och allt förutom detaljerna är fixade; men det är väl det som tar mest tid kan jag tro... ;)
madlin - 070707 smäller det! Det närmar sig med stormsteg känns det som. Själv då?
pepsi65 - välkommen hit!