Dalabrudar 2007 del 3
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
farry4u:
Åh stort grattis till dig!!!!
Ska in och kika på eran sida.
farry4u
STORT GRATTIS, ska kika in på er sida sen :D
Grattis farry4u! Er hemsida var fin och ni var jättesnygga! Härligt att se!
em_laren
Nej jag varken ska eller har gift mig i Rättvik. Har dock bott där ett tag och det var länge min dröm att åka upp och göra det men med begränsad ekonomi belv det ett bröllop hemma i sthlm istället.
Var till reklamfirman som gör alla våra trycksaker idag och gick igenom dom sista detaljerna för vigselprogram samt festprogram. Sen mailade jag precis iväg all text som ska vara i vigselprogrammet, så nu är det bara att vänta på ett korrektur - godkänna (förhoppningsvis ) - och sen dela ut i kyrkan!
Innehållet till festprogrammet har jag ingen aning om, det sätter vårat toast-par ihop...
Skönt att det är ännu en sak att pricka av.
På fredag ska jag dessutom och handla underkläderna! Klänningen ska provas igen den 15/6 och jag vill vara ute i god tid utifall något måste beställas!
critan & lovenattalicia - hur går det för er med planerandet då? Är så nyfiken!!
Händer inte mycket här. Har ju inte så mycket att planera egentligen, vi ska ju bara ha en vanlig (men rätt stor) grillfest efter vigseln. Men är iaf klar med klänning och skor till mig, och barnens klänningar. Ska väl börja kolla var man kan låna/hyra bord och stolar. Och så borde jag väl kanske fixa papper från skattemyndigheten, börjar bli dags va?
Dalabrud-07: spännande, hoppas alla trycksaker blir bra! Hur mycket får ni betala och hur mycket trycker ni upp?
Jag är mer eller mindre klar med de största posterna, det är brudbukett jag ska bestämma mig för och prata med florist. Och så är de klänning, som jag ska beställa efter från Kina - blir ju tajt men de borde funka! Beställer ikväll. Imorgon skickas inbjudningarna ut också :)
critan - ok.
Hur går det med klänningen och cambridge då? Jag har gett upp (igen). Har gått på ren kur i nästan 2 veckor och har inte gått ner nästan nått *suck*.... Det visar sig den 15/6 vad hon säger, om jag kan ha den eller om jag måste byta klänning....
Jag har skickat in och fått tillbaks papperen från skattemyndigheten. Skönt att det är gjort, är rädd för att jag glömt det annars, kändes som en sån post, som man lätt glömmer av...
madlin - vet inte riktigt vad det slutar på. Hittills har vi betalat 3500:-. Men hon gör verkligen ALLT. Inbjudningskorten med kuvert, vigselprogrammet, festprogrammet, placeringskorten och tackkorten med kuverten.
Kan tänka mig att det blir några tusen till, men det är vårt varenda öre, att slippa pilla och fundera!
Dalabrud-07: förstår det! ångrar lite att vi börjat pyssla med allt det där själv - känns fel o sluta mitt i. Väldigt mycket jobb trots man har bra utrustning o trycka allt själv.