Dalabrudar 2007 del 3
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
middag på g i tråden. vill gärna ha tidningar!!! hojta för en fika, jag å kicki är på stan/Kupolen typ var eviga dag!!
critan - ska till Kupolen i morgon, kan vi ta det då?
db07, skulle vi kunna. när ca ska du dit då?
critan - vet inte riktigt, blir nog på em., eller iallafall efter eller runt lunch. Jag kan ju skicka ett sms när jag vet något.
Nu har släkt varit i Tyskland och köpt hem all alkohol som vi ska ha till festen.
Där tjänade vi in bra mycket! Vilken skillnad i priser!
Inbjudningskorten ligger här klara att postas, men jag tänkte vänta till slutet av månaden, vi satte osa senast 21 maj.
Suck.....
Har precis setat och ringt runt till olika bagerier/konditorier för jag och sambon tänkte åka runt på fredag och kolla läget.
Vi har ett krav: Att dom kan köra ut den åt oss, så någon slipper hämta den - vilket visade sig vara svårare än jag först trodde, det var inte alls många som gjorde så.
Och sen varierade priserna väldigt mycket. Det billigaste tog 13-20:-/bit (ej utkörning) och det dyraste tog 35-50:-/bit (ev. utkörning).
På ett ställe tog dom ca 15:-/bit och sen extra betalt/timme med dekorationerna.
Av 21 som jag ringde så var det bara 1 som erbjöd provsmakning! Hur har det varit för er?
Vad får ni betala för eran tårta och är det utkörning eller måste ni hämta den? Och vart köpte ni den?
Vi har inte kommit till tårtan än men funderar på det där med provsmakning av maten. Ingår det?
Miss Tess
Vi har OSA den 20 maj och kommer skicka ut i nästa vecka. Så spännande att höra folk reaktioner, vi har ju hållit det hemligt.
Dalabrud-07:
Knepigt att så några kör ut...trodde jag dom flesta gjorde.
Min morfar är bagare, så han fixar tårta åt oss, så jag har inga erfarenheter av bagerierna här omkring, tyvär..
Hoppas att det löser sig iaf!
Fru JB:
Spännande!
Vi har inte kunnat hålla det hemligt. Så dom flesta vet nog
Men det ska i alla fall bli kul att skicka ut inbjudningarna, hoppas alla kan komma.
En gammal brud som dyker upp här!
Dalabrud-07:
Vi köpte våran tårta i Hedemora, hos wienerkonditoriet, och bagarn där var snäll nog att köra ut tårtan åt oss på bröllopsdagen. Vi fick dock betala ett par hundra extra men det var det värt för tårtan var fräsch och nygjord när den kom till middagen på kvällen.
Vi begärde ingen provsmakning av tårtan (tänkte nog aldrig på det) utan valde ändå. Tårtan var dock supergod, helt klart den bästa jag ätit!
Dalabrud-07, har du lust att skriva vilka bagerier du har talat med & vad varje ställe tog? Kanske inte alla 21 men dom du tyckte verkade intressanta.
Jag har själv bara varit i kontakt med Almas & Gullans men det lutar nog åt Gullans eftersom de kör ut tårtan gratis inom 2 mil också. Men är dock dyrare än Almas.