• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • MissTess

Dalabrud-07:

Ja vi har beställt. Dom skulle köra upp allt till Rättvik för 500 :-, var inte så farligt tycker jag...
    Vi ska blanda lite: vanlig, fiskplanka och ölplanka.

• Dalabrud-07

Miss Tess - vi var först inne på "vanlig" sellnäsplanka, men jag vill inte ha buffé, där man måste gå och hämta sin mat + att jag är rädd för att man liksom står och räknar, 1 avocado till mig, en skinkrulle till dig - fattar du?
    Så vi bestämde oss för Bingotallriken istället. Då får varje gäst en egen tallrik med maten upplagd på. Kommer att lägga till lite för mer bröd tror jag.

• Dalabrud-07

Ännu en sak att bocka av:
    Har ringt och bokat samtal med prästen!

• a_e

Hej på er!
    Ja bor åxå i Dalarna, å vet ni?!
    JA SKA ÅXÅ GIFTA MIG!!! ;o)
    I Idre, den 18 augusti...
    Hur långt har ni andra kommit?
    Ja tror att ja har hittat min klänning, ska ner till sthlm framöver å titta på å pröva... :o)

• Dalabrud-07

Åh, shit.....
    Har ett excelark där jag för in alla summor vi lägger ut inför bröllopet, vet inte om det är sån bra idé, men nu är det så iallafall.....
    Räknade ihop lite nu, efter att ha lagt till frimärkena jag köpte idag - 6200:-. På vaddå? Blir alldelens nervös.... Ska det fortsätta rinna iväg på det här viset så kommer vi att gå i konkurs eller nåt....

• Dalabrud-07

Då var alla inbjudningar klara att skickas!
    Ska lägga dom på lådan i morgon, om jag vågar.... Det blir ju så definitivt helt plötsligt, inget som vi behöver viska om över en kioo te i soffan när barnen somnat, man behöver inte tänka på vad man säger till vem..... Lite tråkigt att det blir så himla offentligt....
    Vi har satt osa datum till 1/6.
    Hur var det för er efte ni skickat ut inbjudningarna? Vilken respons fick ni? Nu är det ju bara dom närmsta som vet om att vi ska gifta oss, så det kommer (förhoppningsvis) som en överraskning iallafall för 90% av dom bjudna...

• farry4u

Vi har oxå skickat våra nu och nästan alla har svarat redan, så 99 % verkar komma, det är kul när folk blir så glada. Ja nu känns det verkligen på riktigt "ler" Nu ser man bara fram emot allt så himla mycket och tycker tiden står still ibland.

• critan

Har bokat kyrka idag. Vi tänkte ju ta det hemma i trädgården, men sambon sa att vi kunde lika gärna ta det i kyrkan, känns bättre så. Och säger han det så får man passa på. Han ville ju ha det enkelt, helst hemligt. Nu blir det ju lite mer som ett traditionellt bröllop iaf. Fast festen har vi hemma i trädgården. Vi vill ha grillbuffé. Det svåraste nu är väl att bestämma vad jag ska ha på mig. Kanske blir brudklänning iaf nu när man ska vara i kyrkan. Fast svårt att prova nån sån när man försöker gå ner i vikt innan. Har ju rätt mycket att gå ner, hoppas bara man lyckas. Vill också skicka nbjudningar, så man slipper vara så hemlig! Måste nog ta och fixa det snart.

• Dalabrud-07

critan - här händer det grejer! Kul med kyrkan.

Vi postade våra inbjudningskort i går.... Vågade lägga dom på lådan iallafall
    Sitter på jobbet och förväntar mig iallafall två spontana reaktioner när dom hämtar posten, få se om någon ringer

• critan

fast det är ju typ stans tråkigaste kyrka, hagakyrkan. men vi döpte barnen där så det känns rätt. lagom enkelt för oss. borde kanske boka nån lokal också ifall det regnar.

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3