• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • farry4u

Critan. Vad bra att han är bra, vi ska träffa honom i mars nu.

Fru JB: Vi ska ha festen på en väns restaurang i borlänge. Restaurang Saga och så har vi bokat rum åt gästerna på hotel saga som ligger precis brevid. Dom är suveräna med maten =)

• pralm

Fru JB
    Vi har fått Björn Nordlund som präst, och vi har "festen" i församlingsgården :) vi kommer inte att ha någon riktig fest då vi bjuder in till dop + enkel vigsel och gifter oss under dopet så det blir endast dopfika med smörgåstårta och bröllopstårta, för att vi helt enkelt aldrig får råd att gifta oss annars
    Ni då var ska ni vara efteråt?

Kul med fler torsångere :)

• Dalabrud-07

Jag tog med mig min mamma idag och var och provade kostymer till pojkarna! Dom kommer att bli så stiliga.
    Svarta byxor och kavaj, vita skjortor och silvriga västar med en vinröd fluga(lillkillen) och en vinröd plastrong (storkillen) - blir så lika pappa så.
    Dom var så himla söta! Inte ett öga kommer att vara torrt i kyrkan när dom två kommer gående!

Fru JB - jo, det går bra. Alla kuvert är skrivna och inbjudningarna kommer från reklamfirman på tisdag eller onsdag, sen ska dom ut!

critan - välkommen hit!

• pralm

ÅÅÅÅ vi var också och provade kläder igår :) inte jag då för jag har redan en klänning, men blivande maken, ååååå så stiligt han var :) läääääängtar! åt barnen har jag beställt klänning o kostym från usa myyyycket billigare och otroligt fina!

• Dalabrud-07

Åh, så praktiskt! I går när jag var och handlade mat hade dom extrapris på Bullens varmkorv! Det hade vi tänkt ha på vickningen. Har ingen aning om hur mycket som går åt, men jag köpte 3 burkar (40 i varje burk x 3 = 120 korvar, det kommer nog inte att räcka, men en bit på väg iallafall).

• 2007 Bröllop

Har ni hittat någon cateringfirma som har bra priser och god mat i Dalarna?

Jag har mailat cateringcompaniet och carianna, men den senare har inte ens svarat (på 2 veckor...). Cateringcompaniet verkar ha ok mat, men inget särskilt för de priserna tycker jag.

Har ni catering?

• Dalabrud-07

2007 Bröllop - kan tyvärr inte hjälpa dig, har ingen aning om vad som finns åt det hållet. Har du kollat på eniro på catering?

• MissTess

2007 Bröllop:

Vi kommer ha Sellnäsplanka: www.ica-sellnas.com/sellnasplanka.html

Kolla annars: Officerssalongen i Borlänge AB, JF Catering Leksand, Kuprik Svenska Kocken Rättvik, Golfrestaurangen Rättvik, Restaurang Anna Rättvik (Kinamat).

• Dalabrud-07

Miss Tess - vi ska också ha sellnäs planka! Funderar egentligen på Bingotallriken istället.....
    Har ni beställt redan? Vi tänkte göra det nästa vecka, det gäller att planera in en dag när sambon är hemma så vi kan åka dit tillsammans.

• 2007 Bröllop

Sellnäsplanka är god! Vi hade det på en födelsedagsfest för ett par år sedan!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3