• discodivan

Andra dagen med nutrilett

hujedamej ska köra nutrilett nu tills bröllopet om 4 mån - kör 4 påsar för att hamna i ketos - sen får jag se om jag får tag på lite billigare cambridge

längd 170cm
    startvikt 87,7kg
    målvikt 70kg
    start 12mars
    bröllop 13juli

blir till att skriva rapport här för att orka fortsätta

• Svar på tråden Andra dagen med nutrilett
  • fru66

Jag kör med något som heter Prenet som också är en måltidsersättning...

Har kört Cambridge förut och även lite Nutri också...

• discodivan

ok, läste lite om det - men då får du käka mat 1 gång om dan?

• vixen not a tramp

Va duktiga ni är!

Angående ketos så tror jag det är individuellt med antalet kalorier och kolhydrater. Vissa kan gå på Cambridge och tugga tuggummi eller dricka typ funlight och fortfarande "ligga i ketos" andra faller ur om de tittar på såna grejer.

Köp stickor på apoteket och kolla om ni är i ketos!

Blanda lite rent proteinpulver i shakerna (alternativt ta en "extra" med bara protein) så minskar risken för muskelskador och mättnadskänslan blir MYCKET större! Ett bra och billigt exempel är bake pro, nästan inga kalorier med mycket hög proteinhalt!

Kör så det ryker!

• discodivan

ok

för om man ser på 4 nutrilett verses 3 cambridge - så får man i sig mer protein o fetter med nutrilett och mindre kalorier

• discodivan

angående ketos så märker man väl det? o jag e inte i ketos än

• vixen not a tramp

Då låter ju det som ett bättre alternativ i alla fall ur det perspektivet. Men man ska ta 5 påsar va? Ta en mulivitamin tablett så du inte går mist om nånting viktigt!

• discodivan

jo men jag tar 4 för att hamna i ketos - med 5 påsar hamnar jag över 500kcal

• discodivan

nu ljög jag - man får 2,4 g mindre protein med 4 påsar nutr. men 2,6 g mer fett

• vixen not a tramp

Ja, det var ju inte en sååå stor lögn!

VET att jag tjatar, men jag skulle ändå ta det där extra proteinpulvret...Finns ju flera olika sorter.

Svar på tråden Andra dagen med nutrilett