• discodivan

Andra dagen med nutrilett

hujedamej ska köra nutrilett nu tills bröllopet om 4 mån - kör 4 påsar för att hamna i ketos - sen får jag se om jag får tag på lite billigare cambridge

längd 170cm
    startvikt 87,7kg
    målvikt 70kg
    start 12mars
    bröllop 13juli

blir till att skriva rapport här för att orka fortsätta

• Svar på tråden Andra dagen med nutrilett
  • discodivan

kree

vi har inte bett om åsikter om vad vi gör eller andra sätt att banta - vi har denna tråd för VÅR skull - för oss som bantar så här

starta gärna en egen tråd med dina åsikter och sluta förstöra våran. ok?

• discodivan

jag vet inte - skillnaden e väl att man vet att cambridge funkar - det känns liksom tryggare - även om näringsmässigt så tycker jag att 4 nutrilett o 3 cambridge e lika

• Snowsee

Känner att jag måste lägga mig i denna diskussionen lite...

Kree: Vi kommer inte att äta pulver hela livet, men som det redan sagts så vill många av oss få en rivstart och att bla öka motivationen. Självklart så handlar det på längre sikt om att förändra sin livsstil och sitt förhållande till mat. Olika metoder funkar olika bra för olika människor och det gäller att hitta den som passar just en själv bäst!

Bara för att VK funkar för någon betyder det inte att det funkar för alla. Dock inget negativt om VK! Jag kör VK sen en tid tillbaka men har kort ren ND kur en vecka nu för att hoppa igång kroppen igen men kommer att återgå till VK igen men fortfarande byta ut ett mål om dagen till ND tills jag når mitt mål.

Smaken är som baken!

• discodivan

det jobbigaste med att banta är att man alltid måste hålla på o försvara sig för sin omgivning - DET är 10ggr jobbigare att behöva hålla på med än att försöka äta enligt ngt man själv tror på

• Kree

Då kan jag avsluta med följande:

"Been there....Done it....even got the T-shirt"

• Minoo

Det blev ändå en promenad idag på en timme, men fy vad det blåste.
    Har varit väldigt tung i huvudet idag, har nog druckit för lite.

Hur har helgen varit för er andra?

• discodivan

längd 170cm
    startvikt 87,7kg
    målvikt 70kg
    start 12mars

vikt 19 mars: 85,1
    totalt: -2.6kg

förlorade 3 dagar pga mitt syndande i fredags

• Snowsee

Godmorgon!

Måndag igen och nya tag! Grattis till viktnedgången discodivan! Jag har lärt mig en sak de senaste månaderna. När jag har ställt mig på vågen på måndagen så har den alltid visat typ drygt ett kg mer än den gjorde på fredagen. Detta eftersom jag äter vanlig mat på helgerna. Jag brukar då bli jättebesviken och fattar inte hur jag kan gå upp så mkt på två dagar! MEN för att gå upp 1 kg måste man äta 7000 kalorier mer än vad man gör av med, och det är nästan omöjligt att göra under en normal helg. Det jag vill säga är att det där kilot mest är vätska och mat som "ligger kvar" i magen. Och så är det nog för dig också, discodivan. Så deppa inte över ditt lilla syndande..

Jag har förresten nytt vägdag till onsdagar, återkommer med en rapport då.

Ha en bra dag!

• discodivan

snowsee -tack

jag har nu satt mitt mål att gå på ren kur cambridge fram till 6 maj då jag fyller år - phu verkar lång tid - men har jag nått mitt viktmål då är det ju en fis i rymden

• Snowsee

Lycka till!

Jag har bestämt mig för att gå på ND fram till påsk. Fortsätter som tidigare, ren kur under vardagarna och vanlig mat på helgerna. Jag hoppas att jag kan beta av mina 5 kg som är kvar. Just nu är delmålet att komma ner under 60 kg, vilket det är knappt 2 kg kvar till.

Svar på tråden Andra dagen med nutrilett