• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Meddelande borttaget
  • Telemarkgrrl

Men suck, dagens första inlägg och jag hamnade i filtret.

• Telemarkgrrl

Jo, jag skulle säga det här:

Haha, på tal om Bruce Willis så hade dom en klassisk översättning i en av Die Hard-filmerna. Nu sätter jag lite * på alla lämpliga ställen. :)

Skurken: Who are you?
    Bruce Willis: I'm a pain in the as*!

vilket översattes som

Skurken: Vem är du?
    Bruce Willis: Jag är en finne i r*ven!

:D:D:D:D

• Oms

ja herregud dessa översättningar! Gaaah! blir galen på dem. ser jag o M på dvd så hoppar vi gäran över den svenska texten - den stör mer än vad den hjälper- däremot har jag gäran engels text på om det är en film m skottsk, irländsk eller bara svår engelsk dialket

• Oms

håller på att formulera ett brev åt min moster. hon har en av sveriges mest ingoranta hyresvärd som behandlar de som skit om de inte klagar - så nu klagar jag åt henne, eller jag författar brevet skickar det till henne och så får hon gå vidare med det - men det tar tiiiid - måste läsa igenom 12 brev (tidigare korr mellan mosteer o värden) och sen sammanfatta allt plus att hon självklart har kommenterat ytterliggare med ca 3 handskrivna A4-sidor....suck!

• MuffinsTönt

Heej Heej!!!

Hur är det med mina söta tjejer??? :p

• viktualia

Tjo!!!

En trött spillra av Vickan har återvänt från Gästriket... GURGEL vad seg jag är... *jla halsont/huvudvärk*

Ska jobba hemma i eftermiddag... skulle gärna SOVA med det är ett fasligt oväsen utanför fönstret så det är omöjligt (nån slags vattenblästring för att göra ren hustaken).

Har fått kallelsen till intervju - den innehöll två essäfrågor som jag ska svara på och ta med mig... håhåjaja... tur att jag är en stjärna på nonsenskackel.

Trevligt med lite filmrepliker.. jag har inte gissat rätt på mer än den från Dirty Dancing... men jag måste ju utmana er:

"vad håller ni pååååååååååå med"

• Telemarkgrrl

Åååååh, jag har det på tungan, Vickan!! Ge mig en ledtråd! :)

• Telemarkgrrl

Jag ska förresten ha tidernas hemskaste möte kl 15 idag, ni kan väl pompomma lite försynt, tjejer?! :?:?

• viktualia

Telestubben - jag hejar på... men med min huvudvärk och annat så vet jag inte om jag orkar dra på mig några trikåer för att pompoma... hm...

...grubblar över om det är läge för en promenad istället... ska hämta ut mitt ekologiska smink som jag beställt på nätet i så fall... måste bara samla lite kraft!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4