• sannaj90

sexsidor igen!!

Skulle ni reagera ifal ni såg att eran sambo har varit inne på klubb6. Har sett det innan med, såg att han har varit inne igår, jag tror att han är duktig på att "sopa bort spåren" när han har varit inne på olika sidor. Jag är jätteledsen för klubb6 är för mig en sida där man leta sexpartners, och att man även kan hitta sin granne på nakenfoto. Och så undrar han var min sexlust har tagit vägen

• Svar på tråden sexsidor igen!!
  • sannaj90

Joleen :
    har gjort det innan, vet precis vad det är för sida tuvärr,

• Joleen

Jag vill inte vara hård mot dig men jag kan inte låta bli att undra: om du inte känner att du kan lita på din man och inte vågar ta upp detta så kanske han inte är rätt för dig! Någon gång måste ni väl ha diskuterat detta med klubb6 eller liknande och om han vet vart du står men inte respekterar det så kanske det handlar mer om det än om den webbsidan! Personligen skulle jag inte bli upprörd över sexsidor på internet men det finns ju andra saker som jag kan ha svårt för och om min man vet det men ändå väljer att gå emot det så skulle jag nog tappa förtroendet väldigt fort. Ett förhållande bygger ju på ömsesidig respekt och finns inte den så...

• sannaj90

Joleen :
    vi har inte prata om det innan, jag har varit blåögd och trodde att det inte förekom, däremot har vi tittat på porrfilmer innan ihop men det vill jag inte längre och jag har sagt varför. Men han vet att jag inte skulle uppskatta såna sidor! annars så känner han inte mig så pass som han borde...

• LydiaLinn

Oj då... Tycker det är stor skillnad mellan att porrsurfa (som många män & kvinnor gör, tycker det är helt ok) och att gå in på sidor där man LETAR efter sexpartners...

Men det värsta av allt kanske är att han inte pratar om det med dig? Därför känns det skumt. Varför annars skulle han gömma det?

Mitt råd är att ta upp saken med honom! Och helst utan att anklaga för mycket, försök skapa en dialog där han vågar uttrycka sig.

Om han faktiskt letar efter andra sexpartners är ju det otroligt tragiskt. Hade min kille gjort det hade det varit slut (kan inte leva med att inte vara den ända i hans liv)

Utan diskussion med honom kommer du nog ingen vart. Berätta hur du löser det hela, nyfiken!

• sannaj90

LydiaLinn
    vi ska prata om det ídag, men jag är inte så sugen, har varit jobbigt på jobbet med.. så jag har ingen ork för det. men jag ska rapportera när vi har diskuterat det!

• sannaj90

Sen vet jag inte hur jag ska berätta det så att det bli bra och rätt.. skrev ner 3 sidor innan hur jag tycker och känner , det känns lättare men känns väldigt barnsligt som om man inte kan ta den konflikten som vuxna männsikor

• Utomlands-brud

Jag skulle inte acceptera att min kille satt och kollade på såna sidor. Jag tycker att det är respektlöst! Om det skulle inträffa skulle jag ta upp det till diskussion med honom och visa klart och tydligt att jag inte tycker att det är ok. Om han sen skulle fortsätta efter det skulle jag övervägt att lämna honom eller åtminstone gå i familjeterapi.

• PennyJenny

Att inte berätta för sin partner (eller vän, mamma, syskon, chef osv) hur man känner kring något utan bara anta att de förstår eller tycka att de bör förstå, det är att inte ansvar för sitt eget mående. Du skriver "Men han vet att jag inte skulle uppskatta såna sidor! annars så känner han inte mig så pass som han borde..." Har du sagt det rätt ut till honom? Jag menar, ni har tittat på porrfilm tillsammans förut, du vill förvisso inte det längre och har sagt det, men har du inte sagt rent ut till honom att du inte vill att är på den sortens sidor, så lägger du ju över ansvaret på honom att vara lite synsk. För honom är kanske de här två sakerna väldigt skilt. Han kanske tänker att du inte vill se på porr längre men inte bryr dig om ifall han gör det.

Det är så lätt att tycka att någon annan bör förstå, bör inse, bör fatta, "jag har ju hintat" osv. Men vi är olika. Ingen annan är tankeläsare och eftersom vi tänker och fungerar på olika sätt så måste vi oxå vara raka i vår kommunikation. Du måste ta ansvar för din del i förhållandet. Om du mår dåligt över det här måste du ta upp det med honom. Hur ska han annars kunan ändra sig? Om ni ska kunna ha ett förhållande måste ni ju lita på varandra. Varför förutsätter du att han ska bli sur om du på ett sakligt och sansat sätt frågar honom vad det är för sidor och lite gran varför han tittar på dem. Säg hur du uppfattar det och hur du upplever det. Ge honom en chans att bemöta det. Och fundera sedan tillsammans ut ett sätt som ni ska hantera det här på. Hur ni hanterar det tillsammans säger mer om er och er relation än att han tittar på porr på datorn.

Kanske låter jag hård, men jag har sett så många förhållanden gå åt skogen för att man antar så mycket och förutsätter att de andre bara ska förstå utan att man själv är rak och kommunicerar. Det är jobbigt att ta upp något sånt här, men det är, tycker jag i alla fall, det enda sättet.

Lycka till!

• sannaj90

jag kan förstår porren, men att gå in på sånna sidor som klubb6 tycker jag är ett stort svek! det gå inte och jämnföra med porrsidor.. tycker jag!

Svar på tråden sexsidor igen!!