Fast att han har känt skuld, dåligt samvete och raderat kan ju faktistk ha att göra med hans egen syn på det. Att han skäms lite över att vilja titta på det för att det inte är accepterat av samhället, välartade människor ska inte titta på porr typ, gör man det är man en vriden människa osv. (Alltså, jag tycker inte det men det finns ju ibland en uppfattning från samhället att det är så) Känslor som kommer upp i samband med sexuell upphetsning kan vara extremt komplicerade för vissa människor, för att de inte har en avslappad inställning till sin och andras sexuallitet. Kankse har sex varit tabu när han var mindre, det kan vara sånt som kan leda till skuldkänslor. Kankse har han upplevt att han velat titta på andra, att den seuxulla upplevensen är något annat än den han har med dig och att den inte står i relation till det. För honom är det kanske helt skilda saker, att han blir upphetsad av att titta på andra behöverinte på något sätt förminska de sexuella känslor han har för dig. Och det är klart, om du själv inte kan separera det så blir det så klart svårt för dig att förstå.
Men någonstans tänker jag, om du vill ta dig vidare i erat förhållande, om du vill komma vidare och fortsätta tillsammans så måste du ju försöka att förstå det från hans sida oxå. För utan den förståelsen så tror jag att du inte tar dig vidare. Då kommer du alltid att skuldbelägga honom för det och känna en tagg i dig. Om det är så att hans tittande på nätet inte står i relation till det sexliv han har med dig, då måste du försöka förstå det. Nu vet han ju oxå hur du ser på det, att du blir väldigt kränkt och sårad och då måste ju han agera på det såklart. När något sånt här kommit upp till ytan så det självklart att han faktiskt tar hänsyn til dina känslor och att han respekterar att du inte vill att han fortsätter med det här, men det är oxå viktigt att du försöker förstå att han inte medvetet försökte såra dig om det nu är vad han säger och att sett på det här med surfande på ett annat sätt än du.
Huvudsaken är hur ni tar er vidare nu. Du kan inte radera vad som hänt, men frågan är om du vill ta in varför han porrsurfat och att det faktiskt inte alls behöver ha med dig att göra. För det kräver tror jag en ömsesidig förståelse för vad som hänt och varför, för att kunna hitta ett sätt att gå vidare.