• sannaj90

sexsidor igen!!

Skulle ni reagera ifal ni såg att eran sambo har varit inne på klubb6. Har sett det innan med, såg att han har varit inne igår, jag tror att han är duktig på att "sopa bort spåren" när han har varit inne på olika sidor. Jag är jätteledsen för klubb6 är för mig en sida där man leta sexpartners, och att man även kan hitta sin granne på nakenfoto. Och så undrar han var min sexlust har tagit vägen

• Svar på tråden sexsidor igen!!
  • Joleen

sannaj90:

Jag tror att allt handlar om att bestämma sig. KAN du lita på honom, gör det. Säger dig din intuition att du INTE kan det, så lägg ner. Det viktigaste är inte vad han faktiskt gör utan vad känslan i din maggrop säger!

• Lilla Li

sannaj90: Jag tycker såhär, antingen gör man det för att man ville, och står för det - men kanske säger att man slutar för din skull. Eller så har man en bra förklaring till varför man gjorde det. Han säger att han "inte vet" varför han var där. Bullshit säger jag. Gör man någonsin utan att veta varför? Nej. I alla fall inte upprepade gånger.

• sannaj90

jag tror jag kan lita på honom igen, men har svårt för att glömma , detta kommer förfölja mig hela tiden...

Jag vet att jag vill fortfarande leva ihop med honom men känner mig så fruktansvärt sårad och lurad.

• MuffinsTönt

Hej!
    Jag blev själv nyfiken på denna sida och tänkte gå in och kolla. Såg att dem vill ha registrering. Blev lite osäker för jag tänker inte söka upp nån utan mer kolla upp vad det är för sida. Det kan lätt bli missförstånd.

Kan det vara så din sambo är där av ren nyfikenhet?

• MuffinsTönt

Har läst allt och ber om ursäkt. Såg att ni har pratat. Hoppas du kan hitta en lösning.

• sannaj90

Lilla Li :
    det är lite därför jag inte kan släppa det hela, hade jag inget sagt hade han ju fortsatt!!

MuffinsTönt :
    det med nyfikenhet tycker jag är en dålig ursäkt, han har sagt att han även tittade när vi ej var ihop just därför tycker jag att den nyfikenheten borde han fått sitt svar på.

• Lilla Li

Jag tycker det låter som ett fruktansvärt omoget beteende iaf - att inte stå för vad han gör och ha en vettig förklaring, oavsett vad den förklaringen är.

Jag vet att min sambo kollar på porrfilm ibland när jag inte är hemma t.ex. För honom är det en rent fysisk grej, han vill ha något visuellt "tillbehör". Jag gillar det inte, men han är åtminstone ärlig mot mig och förklarar varför han gör det och står för det. Vår kompromiss är just att han inte gör det när jag är hemma - då finns ju jag till hands och han har inget behov av porr.

• ohmygoodness

Mitt tips: Samla ihop en grupp med tjejkompisar nån kväll och så tittar ni på nån helt vanlig såpa och så sitter ni och kommenterar killarna och säger saker som tex. Åh, såg du vilket stort paket dendär killen hade osv ;) Kanske han då börjar förstå hur det känns för dig när han är inne på såna sidor och tittar på nakna grannar ;) .... Obs, Jag är ingen expert, och jag vet inte hur bra det är att "ge igen" på det sättet. Det kanske bara gör saken värre... Jag känner ju inte din pojkvän, men jag vågar nästan säga att han inte han var in på sidan för att leta efter nån annan än dig. Jag tror att det krävs rätt mycket för att en karl ska våga fara iväg och träffa nån på nätet. Skulle du våga? Inte jag!

• Lilla Li

Att träffa någon på nätet känns inte som ett stort steg för många - det var så jag och min sambo träffades, och jag har träffat många innan honom.

Och att "ge igen" är aldrig en bra metod. Det gör, enligt min erfarenhet, bara saker värre och gör att du hamnar på samma omogna nivå som han. Bättre då att förklara hur du känner dig, berätta precis hur du mår. Det ska vara tillräckligt för att han ska förstå.

• PennyJenny

Nej, ge igen är sällan konstruktivt och varför såra bara för att man själv blivit sårad? Vad leder det till.

Jag håller fast vid min kräna i det hela, du tycker att han skulle ha förstått att det inte var okej. Men hur skulle han det om ni inte hade pratat om det förut? Det är olika för folk med sådana här saker. För vissa betyder det ingenting och är en visuell grej som någon skrev, de lägger inte ihop sina känslor med den sexuella upphetsning. För andra är det enormt kränkande. Jag säger inte att det ena eller det andra är fel, var och en har rätt till sitt synsett. Vad som blir fel är när man har pratat om det, när man tydligt har sagt vad man tycker och de andre ändå struntar i det, det är en helt annan sak. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt, att du känner dig sårad och så, men om ni inte har pratat om det innan, hur skulle han veta att du inte gillade det? Det viktigaste tycker jag är hur han reagerar när du nu väl gjort det, kommer han sluta, kan du lite på det osv. Om svaren är ja där, ja då tycker jag att det är huvudsaken för det är ändå därifrån som ni måste gå frammåt. Han har redan varit inne där, det har hänt, det kan du inte radera. Du kan försöka att analysera situationen och se om du tycker att han brutit en överenskommelse eller gått emot något du utryckligen sagt dig ogila eller om det handlar om olika synsätt på vart gränsen går som nu har klargjorts. För som sagt, du kan ju inte radera det som hänt, utan du måste försöka se på det nyktert, vad hände egentligen, bröt han mot något överenskommet eller är det en brist på kommunikation. För att bara anta att någon ska förstå, det funkar inte för ingen är tankeläsare.

Svar på tråden sexsidor igen!!