Nej, ge igen är sällan konstruktivt och varför såra bara för att man själv blivit sårad? Vad leder det till.
Jag håller fast vid min kräna i det hela, du tycker att han skulle ha förstått att det inte var okej. Men hur skulle han det om ni inte hade pratat om det förut? Det är olika för folk med sådana här saker. För vissa betyder det ingenting och är en visuell grej som någon skrev, de lägger inte ihop sina känslor med den sexuella upphetsning. För andra är det enormt kränkande. Jag säger inte att det ena eller det andra är fel, var och en har rätt till sitt synsett. Vad som blir fel är när man har pratat om det, när man tydligt har sagt vad man tycker och de andre ändå struntar i det, det är en helt annan sak. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt, att du känner dig sårad och så, men om ni inte har pratat om det innan, hur skulle han veta att du inte gillade det? Det viktigaste tycker jag är hur han reagerar när du nu väl gjort det, kommer han sluta, kan du lite på det osv. Om svaren är ja där, ja då tycker jag att det är huvudsaken för det är ändå därifrån som ni måste gå frammåt. Han har redan varit inne där, det har hänt, det kan du inte radera. Du kan försöka att analysera situationen och se om du tycker att han brutit en överenskommelse eller gått emot något du utryckligen sagt dig ogila eller om det handlar om olika synsätt på vart gränsen går som nu har klargjorts. För som sagt, du kan ju inte radera det som hänt, utan du måste försöka se på det nyktert, vad hände egentligen, bröt han mot något överenskommet eller är det en brist på kommunikation. För att bara anta att någon ska förstå, det funkar inte för ingen är tankeläsare.