Men då är det ju kanske däri det ligger, att du i grund och botten inte trivs med dig själv och har en dålig självkänsla när det kommer till det. Och att du läser in mer i hans handlande än vad som finns där på grund av det.
Att han tittar på andra, nakna eller ej, som inte ser ut som dig, betyder ju inte att han inte älskar dig. Det betyder inte heller att han inte attraheras av dig. För många killar spelar det ingen roll hur de ser ut, det är lite naket att titta på och det är huvudsaken typ. Många killar säger tex att det inte spelar någon roll hur brösten ser ut, bara det är ett par bröst. De tycker alla är lika intressanta. Så om han nu tittade på bilderna för att det var intressant att se lite naket, vad i det är det som säger att han inte gillar din kropp??? Ingenting. Det enda det säger mig är att han gillar kroppar. Du vet ju inte vilka bilder han tittat på. Kanske är de alla stora. Du vet ju inte. Du antar något som grundar sig i din egen osäkerhet. Och tro mig, jag lever själv med det här med en övervikt och en pinsmal kille och nog har jag oroat mig mycket för att han ska hitta annan, inte attraheras av mig osv. Men bara för att han tittar på en bild eller flera så innebär det inte att han inte gillar mig och min kropp.
Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att du är lite hård mot honom eftersom jag tycker att det verkar ha brustit i kommunikationen mellan er. Du förutsätter att han förstår och vet vissa saker och att han ska dra slutsatser. Försök att se på hur han hanterar situationen nu, hur vill han lösa det här, förstår han nu när du har berättat hur du känner, tänker han sluta titta på sidorna. Det är det som är det viktiga, inte om han skulle ha förstått, för ingen är tankeläsare.