070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Vad är kvar.. Jo den 4/6 ska vi träffa vigselförrättaren och bestämma vigselceremonin exakt samma dag ska jag på provuppsättning och sminkning + att vi ska träffa fotografen för att prata igenom fotograferingen. Har gjort en fotochecklista så det ska inte vara något problem.
Kvar att göra:
- köpa blommorna till borden och vigselplatsen
- till sömmerskan med klänningen 12/6 för att sy på en hake för släpet
- göra bordsplaceringen
- få in bordsplaceringen i festprogrammet som i övrigt är klart
- inköpslista inför vickning, brunch, tilltugg och brudskål
- sista putsen med rumsfördelningen
- öva mer på vår dans (Dirty Dancing och Saturday Night Fever)
Känns ganska bra, mest smådetaljer som måste fixas med, bl a scheman för serveringspersonal, toastmaster och stämma av med cateringen och discjockeyn.
N&N
ska ni dansa till dirty dancing och saturday night..har ni kopierat stegen därifrån eller hittat på egna? Vi tänkte nämligen oxå dansa till åtminstone dirty dancing låten..den sista finallåten som finns i filmen..men tror vi ska hitta på lite egna steg till den.. men hur har ni gjort?
Fru0707
Vi har kört DVD:n fram och tillbaka :) Kopierar stegen från filmen och ska också dansa finallåten. Vi kör den i ca 1,5 minut och sedan avslutar vi med Saturday Night Fever i 1,5 minut.
60 dagar kvar tjejjer
Och jag har miljoner saker kvar att fixa och jag har tappat tråden just nu känns det som, men det kommer väl tillbaka Huvudsaken är ju iaf att vi säger ja till varandra på dagen D
Idag ringde bestman och "bokade" datum för svensexan. Stackars m2b, de ska kidnappa honom och låta honom dricka någon öl och sen avsluta. Sedan blir svensexan en annan dag istället... Det blir tydligen 29 grabbar med på svensexan!
Gerda
Varifrån fixar du askar superbilligt? Behöver 95 stycken... så de måste vara billiga :) Bor i Sthlm.
Vasa:
Ohmygoodness, Solf kyrka 16:00
Fru0707, Nykarleby kyrka 16:00
Halmstad:
TheBride, Steninge kyrka 16:00
HalmstadNilla, Tönnersjö kyrka 14.00
Öland:
MickeåMaria, Resmo kyrka, 16:30
Miiia82, Skedevi kyrka kl.16.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
The, Kungälv, Ytterby Kyrka 15.00
A+A 070707 Göteborg, Vasa Kyrka
Syssa, Göteborg, St Birgittas kl 17.00
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
juli07,Märsta, Husby-Ärlinghundra Ka 14.00
snart hela kittet, Sigtuna, Maria Ka 15.30
Förhoppningsis, Boo kyrka, Nacka 15.30
LingaFreddie, Össeby kyrkoruin, 16.00
Carina6: Österhaninge Kyrka kl 16.00
jagskablienfrulääängtar: Maria Magdalena K:a 16:00
Lasky, Östra Ryds kyrka kl.16
Pasia, Gustaf Vasa Kyrka kl 16.00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
MissTess, Rättviks kyrka kl 17.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
MiaVinterbrud, Piteå Stadskyrka 16:00
Jönköping
Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30
Luleå
eliin, Gammelstads kyrka 13:00
JuliBrud07, Gammelstads kyrka 17:00
Karlshamn
irin, Elleholm Kyrka kl 15:00
Ramsele
vist, gamla kyrkan kl 15:30
Hammarö
FrkF, Hammarö Kyrka kl 16:00
Kalmar
J2C, Borgerligt kl 13.00
Malmberget
BlivandeFru2007, Malmbergets kyrka kl 15.00
N&N
Askarna stansar jag gratis från stället där jag köper papper till våra trycksaker - Norway Designs.
Pappret kommer ändå från dem och så har de en sizzix maskin - bara stoppa i pappret och ut kommer en utstansad ask med perfekta bigningar så att det bara är att tuta och köra - vika ihop - klart!
Har iofs max 40-50 att göra så att det blir inte så dyrt med det dyra papper som vi använder. Annars säljs billiga askar på ebay - lite tunnare kvalite på pappret men är jätte bra ändå!
Jag sitter här och sliter mitt hår över gäst presentationen...Gaahhh
Om min bror skriver man tex bror till bruden och om min vän skriver man tex vän till bruden men vad skriver man om deras fruar/sambos??
Och hur ska jag komma på rim till 33 personer? Har inte lyckats med ett enda ännu och jag känner verkligen att jag vill ha ett litet roligt rim om varje gäst, snart börjar jag gråta. :( Snälla om någon kan hjälpa mig att rimma skulle jag bli så glad!
JuliBrud07:
På deras fruar o sambos har jag i sådana fall skrivit
tex "Fru till Kalle"
När jag kanske inte känner dem så himla väl och inte vet vad jag ska skriva..
Rim kan vara lite knepigt om man inte har lätt för sånt.. vi har 60 gäster o ibland tycker jag att det är kul att rimma men.. inte 60 rim.