070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Vi träffade prästen för en stund sedan - nu känns det jätteverkligt!
Vad har prästen talat med er om?
enbart själva cermonin eller vad det innebär med äktenskap?
eller vad gör man under första mötet med prästen?
Vi träffade prästen för ca 3 veckor sedan. Vi gick igenom vilka psalmer vi skulle ha, och vilka solosånger. Vi fick även öva lite ute i kyrkan, även om vi ska göra det fler gånger.
HAn hjälpte också till med ordningen på allt så det blir rätt i programmet.
Fick även telefonnumret till kantorn som vi redan kontaktat ang. in- och utgångsmarscherna.
Om ni inte blivit kontaktade av prästen/kyrkan så ring och hör! När jag ringde och bokade våran träff så tyckte han som svarade att det räckte om vi kom veckan innan!! Jag ville annat kan jag ju säga!
Nu har jag fått börja bocka av igen!
Det har varit ganska lungt ett tag, men helt plötsligt har min m2b fått fart. Nu har han bokat boende för oss och pratat med en kompis som ska sjunga i kyrkan. Och han har tackat JA. Så nu känns det som vi är på banan igen.
Vi ska gå på ett bröllop ihelgen. det ska bli jättekul och jag hoppas att jag kan njuta och ha kul och inte bara titta på hur de har gjort och hur jag vill ha det. hihi
nu är det bara 52 dagar kvar!!
snart dax för en ordentlig nedräkning...
Ni som träffat prästen tog ni med era förslag på vigselhäften eller mailade ni in det senare, eller får de inte se det alls?
Igår gjorde vi bordsplaceringen och det gick hur bra som helst! På en halvtimme var 96 personer utplacerade med post-it lappar på en A3 affisch :) Många av våra kompisar känner varandra sedan tidigare. Vi har tre tungor från honnörsbordet och placerade all släkt i mitten och sedan två kompisbord. Tog ingen hänsyn till "gifta par m m" utan alla par sitter vid samma tunga men lite hur som helst.
Var till reklamfirman som gör alla våra trycksaker idag och gick igenom dom sista detaljerna för vigselprogram samt festprogram. Sen mailade jag precis iväg all text som ska vara i vigselprogrammet, så nu är det bara att vänta på ett korrektur - godkänna (förhoppningsvis ) - och sen dela ut i kyrkan!
Innehållet till festprogrammet har jag ingen aning om, det sätter vårat toast-par ihop...
Skönt att det är ännu en sak att pricka av.
På fredag ska jag dessutom och handla underkläderna! Klänningen ska provas igen den 15/6 och jag vill vara ute i god tid utifall något måste beställas!
OJ.
jag vet inte hur eller om jag hinner med allt.
Just nu längtar jag och min blivande till vår bröllopsresa. allt innan känns så mycket just nu.
Planering, eget företag, 2 barn, fritidsaktiviteter och så bröllop .
90 - års fest för farmor och och och..
ja ni känner nog igen er..
Ursäkta att jag gnällde lite men ibland funderar jag om vi inte har tagit oss vatten över huvudet med ett bröllop oxå.
Åh, blivande svågerns kompis är en jätte duktig frilansfotograf - han ska kolla med honom om han kan tänka sig att fota på festen! Hoppas att vi har råd, vi betalar redan rätt mkt för proffsfotograferingen, så festfotograferingen får inte kosta allt för mycket!
*håller tummarna*
7/7-07
Vi har också fullt upp här hemma och bröllopet kommer allra sist på "att göra". Dottern och flytten går allra först. Försöker dock att få flera saker gjorda när jag/vi väl tar tag i bröllopsdelen - så att det inte känns som om vi bara hinner med små fjuttar i planeringen. Nästa vecka åker jag till sv för att träffa arrangör, fotograf, florist och frisör.
Ikväll har jag varit på cirkus med äldsta dottern (5 år) och det var skönt att få tänka på annat än bröllop... igår vid 22-tiden ringde en man och sa att han hade ett paket till mig. När jag tittade ut såg jag en taxi och sambon sprang ut och hämtade ett stort paket. Det var en symaskin med instruktioner... har nämligen fått en massa paket i några veckor nu med tygbitar och skumma meddelanden. Nu måste jag så mig en klänning och dokumentera arbetet,.. som om man inte har annat att tänka på :)