• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • Gerda

Ja, här har jag också suttit med bröllopsdagens detaljplanering - just så att de vi behöver hjälp av kan planera in det under sin dag.

Klänningen är klar och kan hämtas ikväll, sömmerskan ville bara ha lite tid att kolla igenom sömmarna en gång till Längtar!

• förhoppningsis

vad kommer ni behöva hjälp med under dagen? Kanske kan synka listorna så vi inte glömmer något...
    det här är vår lista än så länge

Dela ut ris
    Dela ut vigselprogram
    Ta hem presenterna
    Ringa från bron
    Brud h+ brudgum v sida i kyrkan
    Allergilista
    Se till att riskorgarna kommer med och sen fylls med lappar

• 7/7-07

Har alla träffat prästen som ska viga er än?
    Vi har inte hört något från vår kyrka.
    När vi bokade i dec-06. så visste de inte vem som skulle jobba den 7/7-07.

Kommer prästen hem eller ska vi till kyrkan.
    Hur har ni fått göra?

• helenrik

7/7-07: Vi kommer ha en präst från en annan kyrka, det är min m2b's mormor som gärna vill ha honom. Och vi kommer träffa honom nu på tisdag. Däremot vet vi ännu inte vilken kantor vi ska ha, och det hade varit kul att få träffa och prata igenom musikval.

• wozzgirl

Vi träffade prästen för nån vecka sen.. vi gick litegrann igenom i vilken ordning allt sker.
    Men det som jag började fundera på var att han inte ens kom ihåg våra namn eller skrev upp dem... tänkt om vi glömmer att säga dem åt honom innan vigseln så står han där och säger "Marika och Johan" som han hade som exempelnamn då vi övade. (Han kom inet ens ihåg våra namn DÅ.. )
    Han verkade väldigt virrig överlag.

• Fru The

Vi träffade vår präst i fredags! Ett jättetrevligt och välartat möte. Gick igenom förordningen och vad och hur vi hade tänkt oss ha det hela och det var inget som var konstigt eller inte okej för honom, så får det precis som vi vill.

Det enda som finns att göra där är att kolla om vi vill ha nån mer bibeltext och i så fall vem som läser den. Och så ska vi kolla om min kompis vill be förbön, vilket vi hade tänkt, annars får vi kolla om nån annan vill.

Igår träffade vi våra toastmadames och gick igenom lite och bestämde vinerna och vad som skulle köpas.

Och just nu håller jag på att sy en egen brudpåse och det ska nog bli bra när den blir klar. Funderar på att även göra en ringkudde av de styvar som blir över. Vet inte om vi vill ha någon, men annars kanske nån vill köpa den? Vad tror ni?

• förhoppningsis

Vår kyrka var oxå jätte seg med att lägga sommar schema, jag har ringt och ringt och ringt och tillslut la de schemat så då fick jag namnen, sen ringde jag upp präst och kantor och bokade tid så nästa vecka ska vi till kyrkan och gå igenom allt + provlyssna på in + utgångs musik.

• 7/7-07

Ja.
    Då får jag försöka ringa imorgon.
    Hoppas de inte har allt för mycket nu
    till krist himmels helgen.

vore ju toppen att få veta lite mer vad kyrkan kan hjälpa till med i form av musik och utsmyckning av kyrkan mm.

• N&N

Vi ska träffa vår vigselförrättare den 4 juni och gå igenom programmet (har borglig vigsel vid festlokalen, stranden). Han är lite lustig så det ska bli intressant att höra vilka idéer han har. Min kompis ska sjunga en sång men vigselförrättaren vill också göra det :) Det blir nog personligt och bra...

• 7/7-07

Idag ringde prästen som ska viga oss.
    Vi bokade ett möte till slutet av juni.
    Vi fick hans mobilnr och även til kantorn så vi kunde fixa med musikval med henne innan mötet.
    Nu känner jag att det börjar dra ihop sig.

Svar på tråden 070707 tråd 6