• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • TheBride

snart hela kittet... /

Mitt i juli, med tyllunderkjolar och elände satsar jag på öppna sandaler och inga strumpor, sköna släta underkläder. Ska inte ha BH heller eftersom det fins i klänningen och blir bättre utan. Får väl packa ned raffsetet och ta med..om jag hittar nåt!

• love07

Hej!
    Är oxå ny här.
    Jag hoppas att jag slipper bli hippad, men det åter sår att se.
    Men min M2B komer att åka på det

• snart hela kittet...

ja det lutar väl åt att göra som flera andra här: sköna bekväma underkläder på den stora dagen.
    Vi åker iväg på söndagen efter gemensam brunch på "bröllopsnatt" så jag får väl köpa nåt raffigt tills dess...

WOW, "bara" två månader kvar!
    (Nu blir jag lite stressad.... har en del kvar att fixa.)
    Hur mycket har ni andra kvar?

• Gerda

Hej hoj, kommit hem fr Stockholm turen - köpte jätte bra chokladbita till våra favors - valrhona och Lindt - på tax freen. Perfekt!

Vääääldigt bra att checka av på listan.

• ohmygoodness

Det vi har kvar att ordna är:

1) Fixa sittordningen

2 diskussion med DJ:n om festprogrammet

3) diskussion med restaurangpersonalen

4) bekräfta bokning hos frissa och florist

5) Hämta ringarna

6) Träff med kantor + präst

7) Printa ut citat för godisboxarna

8) Festprogrambladet ska tryckas upp

9) Vigselprogrammet ska gås igenom med präst + kantor och sedan skrivas ut

10) Fixa frack + skor till m2b

Tror det var allt...

• N&N

Har fortfarande inte bestämt om vi ska ha några favours... hjälp mig med för- och nackdelar?

Gerda - har du dem i askar eller? Gör du dem i så fall själv?

• Gerda

N&N

Japp, i askar - kommer att stansa ut dem i en Sizzix maskin (finns där vi köpt våra trycksakspapper). Så det är bara att vika den sen

Favors är en del av bröllopskulturen som jag är uppvuxen med, så det är "måste" för oss Å jag vill bara ha ätbara favors, inga pryttlar... *jobbig jag är*

• HalmstadNilla

jag ville ha favors men har kommit på att detär mycket jobb och pengar i det så vi har nog bestämt oss för att strunta i det. Däremot ska vi köpa några små handfläktar för 10 kr styck på clas ohlson som vi ska speya så de matchar dukningen.. Perfekt om det blir varmt väder..!

• N&N

Är i valet och kvalet med favours... hinner fixa det, men vet inte om det "bara blir för mycket" :) Vi har tändsticksaskar med vårt monogram på, tjocka fina festprogram, egengjorda servettringar med pärlor och placeringskort, drinkramar, toakorgar.. ja det kanske blir för mycket pysselgrejer? Äsch jag vet inte, det är nog min sambos åsikt.. har inte ens föreslagit favours, men han kommer nog bara skratta...

• Gerda

N&N

Helt upp till hur de ser ut etc, det är ju bara en trevlig detalj - och inte ett måste i svenska bröllop. (Eller, det finns väl inga måsten eg.)

Svar på tråden 070707 tråd 6