• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • Gerda

N&N

Har heller inte särskilt mkt att göra... bara tjata på norska myndigheter om att de visst ska fixa vår hindersprövning eftersom vi nu fått ett officiellt avslag fr sverige...

Ringen lämnades in igår för värdering! Känns tomt här hemma...!!!

• ohmygoodness

På tisdag ska vi till Magistraten med hindersprövningspapprena och äktenskapsförordspappret. I mitten av maj får vi ringa till kyrkan för konsultation med präst och kantor. Allt annat är så gott som under kontroll. Ska finslipa lite på vigselprogrammet på veckoslutet :)

• Fru The

Var på marknaden i Kungälv idag och smet in hos Carolas underklädesaffär och har nu shoppat en toppen bh och trosor. Ska bara testa bh:n till klänningen imorgon när inte tjejen är hemma så jag vet om den passar urringningen.

Det är härligt med underklädesbutiker där personalen tar sig tid och kollar storlekar och plockar fram ena bh:n efter den andra..

Sedan får jag väl säga att min tjej har ett underbart tålamod som går och tittar på annat medans jag provar i nästan 1 timma!

• ViSt

vigselanmälan vad är det? nåt man har nät man gifter sig borgerligt eller?

• Lothis

Alla som gifter sig behöver ha hindersprövning, dvs vigselbevis och den som viger ska väl se eller skriva under den...

• Gerda

Idag träffade mamma och jag sömmerskan som jag pratat löst med om att sy klänningen. Har nu kommit överens och hon börjar sy efter 1 maj! Förväntad om 14 dagar!!!

• N&N

Wow Gerda, snabbt jobbat i sådana fall! Kul!

Idag tog jag med båda barnen (2 och 5 år)till Ikea för att handla lite prylar till bröllopet. Igår kväll planerade vi lite kring dukningen och insåg att vi hade lite för få vaser så jag köpte några till + stenar + zinkhinkar att ha isen i till baren. Köpte även snygga cylindervaser att ha limefrukter i på bufféborden.

• Gerda

N&N

Vilken ordenlig dekorering av era bord! Vi kör enkla varianten - arrangörens dukning kring blomsterarrangemang och trycksakerna... hihi...

Vad kul det ska bli sen att se bilder från varandras bröllop sen, nu när vi följts åt en bra stund!

• eliin

Jag måste bara få gnälla lite...på mej själv! Det mesta kring bröllopet, iaf större saker, är klappat och klart...MEN det finns ju saker kvar att göra. Problemet är att jag inte får mej själv till att ta tag i dem. Går istället och är stressad och har dåligt samvete över det jag vet att jag borde göra. Har tex. en byagård bokad (fortfarande) trots att vi bestämde oss för och bokade en restaurang för säkert 2,5 månad sen. Vad ska jag göra för att få tillbaka iniviatinförmågan? Har lisor och dyl. så gärna andra tips...Hjälp mej!

• ohmygoodness

Eliin. Ni har alltså mycket som är ogjort. Hmm...måste fundera själv ett slag var vi började...förutom kyrka och präst då. Kanske du kunde ringa till restaurangen på månda och be att få menyförslag och sen besluta er för en av menyerna + ringa och säga till byagården att ni har ändrat era planer.

Svar på tråden 070707 tråd 6