070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Jag vet inte varför, men jag har varit lite emot favours. Men nu kom m2b med förslaget att vi skulle lägga ett litet "kit" till varje person som ska bo kvar. (Vi ska ha gemensam lunch och paketöppning med alla gäster dan efter).
Men nu vet jag inte riktigt vad vi ska ge dem där. Någon sorts vatten (mot huvudvärken...), några turistbrochyrer. Men vad mer? Vad skulle ni velat ha?
N&N: Hur har ni gjort tändsticksaskarna eller har ni köpt dessa? Det vore en kul grej att ge till gästerna tycker jag!
Vi funderar även på att göra egna chokladomslag med varje gästs namn på....m2b jobbar på detta just nu....
oj vad ni håller på med presenter och grejer! Själva träffade vi förrättaren förra veckan och ska träffa prästen i slutet av veckan. Tänk att det ska vara så dubbelt bara för man är lesbisk. Nåväl, det blir nog bra i slutändan.
Snart är det dags att skriva ut och göra i ordning festhäften och kyrkblad. Ska faktiskt bli riktigt kul. Att man inte hinner med så mycket annat är väl helt okej..
Snart rusar väl tiden iväg och all den tid man trodde man hade, önskar man nog att man hade använt mer intensivt...
Ha det bra alla!
Kram
Oj, oj! 2 månader kvar! Idag kände jag för första gången lite nervositet....
Har haft lite panik här över helgen. Bandet som skulle spela på festen backade ur i fredags, en av medlemmarna skulle visst på semester.... Hittade iallafall ett annat som verkade bra, dubbelt så dyra bara *suck*.
Annars tror jag allt löper som det är tänkt.
Det enda jag inte har koll på är fest-programmet, det ska toast-paret sätta ihop, hoppas verkligen att dom lyckas med det...
*Har precis gjort klart kladden till programmet till kyrkan, reklamfirman (som gör alla trycksaker) ville ha dom senast v.20. Hoppas jag hinner in och lämna dom personligen så vi kan diskutera igenom det hela.
*Allt är klappat och klart med floristen. Det ska bara hämtas på fredagkväll (6/7) och betalas naturligtvis . 3000:- skulle det kosta, för min bukett, ,m2b + barnens coursager + dekorerad brudlasse + alla bordsdekorationerna + band som vi ska ha som löpare på bordet - tror det var ganska prisvärt.
*Kläderna ska provas sista gången veckan före midsommar eller nåt. Börjar oroa mig för min vikt....
*Mina skor är inhandlade och håller på att gås in. Barnens skor är också köpta. M2b ska hyra sina.
*Min ring är hämtad, ligger inlåst i vapenskåpet . Sambon ska lämna in sin förlovningsring för att få den omgjord, i början på juni.
*Tårtan och maten är beställd, allt med utkörning.
*Frisören är bokad! Går regelbundet var 7:e vecka och har så gjort det senaste året, allt för att håret ska vara i topptrim. Är lite sur över att jag inte får färga det just nu.....
*Ansiktsbehandling och nagelförlängning är bokat åt mig!
*Solisten till kyrkan är bokad.
*Transport (häst & vagn) är fixad.
*Fotografen är bokad.
*Innehållet till toakorgarna är inhandlat, fattas små handkrämer bara.
*Korven till vickningen är inhandlad.
*Anmälningarna börjar strömma in, osa-datum 1/6. Än så länge har bara 1 par tackat nej!
*Festlokalen är bokad, likaså extra stolar + bord samt porslin och glas.
*Hindersprövningen är fixad och namnbytet är anmält.
Tror det var allt *suck*.
Kan man få se lite andra listor så jag har något att jämföra med??
Dalabrud 07
listorna på saker som är gjorda börjar bli väldigt långa så jag tar det som är kvar istället
-göra färdigt vigselprogram, bordshäfte
-bordsplaceringen
-skicka in äktenskapsförordet
-träffa präst och kantor
-fixa våra riskorgar, köpa korg + klä i tyg med vårt monogram
-sy färdigt våra näsdukar
-lämna in mitt pärlhalsband för att träs om
-gravera å putsa ringarna
-andra provsminkningen
-dubbelkolla alla bokningar
-boka bröllopsnatten
-fixa allt med tårtan, utseende, form, smak
-lämna in klänningen för att sy in den lite
Vi verkar vara väldigt tidigt ute för jag ska bara
-fixa klart festprogrammet och vigselprogrammet
-hämta min klänning
Inte så mkt mer just NU... sen är det dukning o sånt kvar men det kan man inte göra nåt åt just NU, även om jag säkert gärna skulle vilja få det klart i juni redan. Haha.
wozzgirl
känner igen det där, lite jobbigt med allt man inte kan göra nu... tex fixa hår och smink, sista delen av bordsplaceringen
eller fixa naglarna.
vi har personal som fixar dukning å sånt
skulle gärna köpa godiset osv nu oxå, ska ha massa röda gelehjärtan men de hinner bli torra tills dess
Nu har jag fått bridezilla-fnatt (det var väl dags att komma nån gång).
Favorsen är 4st chokladbitar à 5gr - Lindt och valrhona. Räcker det eller bör det kombineras med kaffe eller te?
Det var tanken från början, men kan fixa super fina askar billigt - men då får det bara plats med chokladen nämligen.
Nu börjar det .
Ringar ska in på gravering och puts.
näbbkläder inköpas.
brudklänning justeras om en månad.
underkläder inköpas.
träffa prästen.
köpa vin och avec mm
bestämma brudbukett.
transport från kyrkan.
och allt annat...
Hur som helst så är vi gifta om 2 månader !
Hill070707
Vi köpte vanliga tändsticksaskar och sedan printade jag ut vårt monogram på finare lavendelfärgat papper och klippte ut lika stora bitar som askarna och klistrade på. Bägge sidorna fick papper på. Vi delar nog inte ut dem, utan de ska ligga på borden för att kunna tända ljusen och lite som dekoration.