• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

Funderar absolut på att sy klänningen, har hittat ett mönster jag gillar. Har sytt kappan nästan klar och det gick fort, ett par dagar. På

www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php kan du se hur det blev, kollar du in sid 2 så ser du ruinen vi ska viga oss i

Visst är det tid kvar men som du säger vad fort det går. Kan inte fatta att det snart bara är sex månader kvar Ser verkligen fram emot dagen D.

Hur har ni tänkt viga er? Är det någon skillnad mot traditionellt svensktkyrkbröllop?

• abbie80

Oz-080202 - vi ska gifta oss strax utanfor Ornskoldsvik. Jag har bott har nere i 4 ar min blivande ar fran nz men har bott har sedan han var 14.
    Ar din m2b fran Australien eller Sverige? Hur lange har du varit har? Ah, vilken fin park ni ska gifta er i, supermyisgt!

Gotland-08 - tack snalla for bilder pa buketter, du ar en stjarna!! Alskar for ovrigt ditt bildgalleri, har sjalv kopt en kappa men din ar verkligen ursnygg, angrar lite bittert att jag valde traslojd ist for syslojd i hogstadiet men tror knappast det gjort ngn storre skillnad...

Fler som bestamt sina buketter??

• ~vinterbrud~

Halloj!
    Kul med en till i tråden (välkommen Oz-080202!)
    Brudbuketten: jag vill ha rosor i buketten (en rund bukett). Sen har jag inte helt bestämt om det ska vara:
    1) ljusrosa och creme-vita rosor
    2) bara röda rosor
    Tycker båda är lika fint.

• _golden_

Nej, inte bestämt, men jag är helt säker på att jag vill ha en liggande, typ kallor eller något, lite enklare. Men inte en "stram" bukett med kallor, utan mer nåt sånt här;
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=20&BrudID=7
    eller
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4344&BrudID=160

Nåt åt det hållet..

• Bröllopstokiig

Gotland-08:Jatte fin kappa du har sytt! Gillade aven klanningen som du tankt sy efter och vilket haftigt stalle att gifta er pa..kommer nog bli valdigt stammningsfullt!
    Varken jag eller min blivande ar troende sa darfor blir det inte i en kyrka utan i en valdigt vacker park. Det kommer bli som en borgerlig vigsel, den korta varianten...vi har bestamt att vi vill halla det ganska enkelt och avslappnat. Jag ser ocksa mycket fram emot dagen D

• Oz-080202

abbie80: Hur gar det att planera pa avstand, svart? Hur ska ni gifta er, kyrka eller inte?
    Min blivande (johan) ar fran sverige, vi flyttade hit for 8 manader sedan da Johan fick jobb har. Vi har varit har tidigare och tyckte mycket om landet darfor valde vi att flytta da Johan blev erbjuden en tjanst.
    Ja..tror det blir underbart i Roma street parklands, vi bor precis brevid sa det ar aven valdigt paraktiskt

• Oz-080202

Tack ~vinterbrud~!
    Ang. brudbuketten sa funderar jag, precis som ~vinterbrud~, pa roda rosor.
    Ar mest inne pa en hartbunden rund bukett med blodroda rosor, ev. med langa skaft. Nagon som har en bild pa en sadan?

• c_t

Jag skippar nog blommor, blir bara frustrerad över att jag inte hittar en bukett som jag vill ha...

Min klänning har nog kommit, posten har ringt mig om att ett paket från utlandet har kommit

• ~vinterbrud~

c_t: spännande med leverans av klänning! Vilken modell har du beställt (hur ser den ut? bild?)

• Snöflinga76

Har hittat hit till tråden tack vare Gotland-08 och vilka fina bilder du har lagt in, ni verkar ha det mesta klart redan, jag blir stressad...
    Själv har vi inte kommit längre än att vi skrivit ner allting och planerat klart, nu ska allt bara genomföras och vi ska ha en bäbis om en månad!!! Nåväl, jag brukar vara effektiv när jag väl sätter igång.

Måste bara ge er ett tips om brudbukett. Jag ska ha vita rosor med videkissar, det känns som om det passar när våren börjar göra antågande, då jag gifter mig i februari. Vi kommer ha kombinerat med dop.

Svar på tråden Januari-Februari 2008