Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Hej pa er!
Har kommer en till februari bride2b! Gifter mig dock inte i vinter-Sverige utan i sommar-Australien
Valkommen Oz-080202!
Vi gor tvartom, vi bor ocksa i Australien(Perth) men gifter oss i vinter-Sverige!
Var i Australien bor ni/gifter ni er?
Tack abbi80! Vi bor i Brisbane och kommer gifta oss har i en jatte fin park (Roma street parklands)! Vad kul att vi gor tvartom...hahah! Vart ska ni gifta er da? Har ni bott i Australien lange?
abbie80: Jag funderar på en rund bukett med rosor i cremé och ljusrosa, har inte bestämt mig än. Det finns ju så många vackra buketter. Helst av allt skulle jag vilja ha pioner men det är lite svårt i februari Ska leta lite i mitt bildförråd på brudbuketter med bara kallor...
Välkommen Oz-080202! Ser att vi gifter oss på samma datum men i olika världsdelar.
Nu ska jag testa och se om det här fungerar. Har lagt in lite bilder på brudbuketter på www.gamman.se/UserGalleri.asp
abbie80: Hittade några med kallor
Gotland-08: Tack! Vad kul att vi gifter oss samma datum! Hur langt har du kommit med planeringen?Tycker att det ar lite svart att avgora vad man bor gora sa snart som mojligt och vad man kan vanta med...
Gotland-08; Strålande jobb med kappan, den blev verkligen supersnygg! :D
Ang. skor, jag ska absolut ha uteskor, det blir ett par typ moonboots i päls. Kommer ha kortare klänning också, så de kommer ju att synas. Kommer bli fina till pälsjackan jag ska ha. Köpte dem på Blocket för 80:- av en 06-brud. :)
Jag ska inte heller ha "traditionella" brudskor, det blir ett par ljuvliga Guess by marciano. Som jag dock kommer att behöva gå in i princip hela hösten om jag ska känna mig säker i dem :)
(fast Guccis låter ännu bättre helt klart.. - avis!)
Visst är det klurigt! Vi har bokat vigsellokal, festlokal, hotell för alla gäster, sytt vinterkappa, har köpt mönster till klänningen, gjort inbjudningarna halvklara, skrivit gästlista, prel.bokat fotograf, har tankar kring dukningen...
Det vi måste göra nu är boka vigselförättare. Vi har en kompis som vi ska söka tillfällig vigselförordning, eller vad det heter, men vi ska boka en vigselförättare för säkerhetsskull.
Ni då, hur långt har ni kommit?
_golden_: Tack! Känns skönt att ha den så pass färdig. Fort gick det också. Det ger mig hopp om klänningen
Gotland-08: Det later ju som om ni kommit ganska langt!Ska du alltsa sy din klanning sjalv?
Vi har gjort inbjudningarna och skickat dem till de inbjudna i sverige (inbjudningarna till de som bor har, vantar vi ett litet tag till med da de inte behover samma framforhallning)
Sen har vi prel.bokat restaurang och vigselplatsen.
Just nu forsoker vi bestamma vem vi ska anlita som fotograf, har-make-up, forrattare, florist samt vad vi ska ha for klader....det ar med andra ord ganska mycket kvar..phu!
Men men....det ar ju ganska lang tid kvar ocksa men tiden gar ju sa otroligt fort...kanner att det vore skont om vi kunde bestamma oss ganska snart!