• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

~vinterbrud~: Tror du det? Man blir lite blind när man sitter och jobbar med något. Helt plötsligt börjar man få andra idéer...

Nåja nu hänger jag undan den till i höst och ser vad jag tycker då, låta den få mogna lite

• 20080126

Hej!
    Vad kul med vinterbröllops-tråd! Här känner jag mig hemma som ni ser på namnet. :)

(Och vilken superfin kappa Gotland-08!!!)

• Gotland-08

Tack 20080126! Skrev precis ett svar i din tråd om vinterskor men det kanske är bättre att skriva här

• 20080126

Gotland-08: Läst ditt svar nu! Har inte tänkt så mycket på det där med skor innan, men det är ju faktiskt lite klurigt.. Men visst måste det bli ett par stövlar av nåt slag, det har du rätt i.

Vi har bokat allt, kyrka, festlokal, catering, fotgraf, frisör... Allt sånt! Men inte fixat kläder ännu. Var och provade klänning för första gången nu i veckan - vad kul det var!! Fastnade lite för en Nixa 929 och en lite för dyr Agnes-klänning (minns inte modellen...) Men för smälta det lite och gå tillbaka och prova igen om nån vecka tror jag.
    Hur går det för er med planeringen?

• Gotland-08

Vi har lokalen för vigseln klar, en ruin i Visby som du kunde se på sidan med bilder...ligger under sid 2 tror jag. Festlokalen är klar och hotell till alla gäster.

Vi har prel.bokat en fotograf och ska träffa två kockar i sommar när vi åker till Gotland. Vi bor i Stockholm. Inbjudningarna håller jag på med just nu, vi ska skicka dem i slutet av augusti.

Tja, det var väl allt... sen är det här med dekoration... har en massa idéer!

Min klänning ska jag sy under jullovet. När jag är så nära som möjligt så att kroppen stämmer

• 20080126

Oj vilken fin plats att ha vigseln på! Blir nog helt fantastiskt!

Vi har inte börjat med inbjudningarna än, men tänker nog inte skicka dem förran i mitten av september så det är ju ett tag kvar.

Vad kul att kunna sy allt själv! Du verkar vara väldigt pysslig och förstår att du har många bra idéer för dukningen... lite avis på dig! :)

Nehe, nu ska jag sova och ladda för en liten sverige-semester som börjar imorgon. Men vi kanske hörs om nån vecka igen. Hej hej!

• ~vinterbrud~

Hej 20080129! Vi har samma datum ser jag.

Såg att du tog upp frågan om vilka skor man ska ha mitt i vintern. Jag har funderat på det.. Behöver man verkligen andra skor än lågskorna? Jag kommer iaf inte promenera särskilt mycket och det lär väl vara plogat/sandat/saltat där jag ska gå... ? Men jag ska kolla vad alla andra säger och kanske det kan vara värt att ha ett par fina stövlar i "nödfall"...

• Qozze

Gotland: Vad snygg din kappa kommer att bli! Gillade pälsen, den är verkligen cool och sticker ut på ett bra sätt. Hur knäpper du kappan?

20080126: Välkommen till tråden! Vi har ju samma bröllopsdatum dessutom! Var gifter ni er? Verkar som om ni har det mesta planerat redan. Själv jagar vi fotografer nu. Inte helt lätt eftersom vi gifter oss i Åre och ingen av oss är därifrån. Känns som om det är smidigast att hitta en lokal fotograf.

c_t: Kunde tyvärr inte se din kappa eftersom auktionen är avslutad. Blev lite nyfiken - vilken modell blev det?

~vinterbrud~: Jag har inte funderat på skor än, men inomhus kan man ju ha vanliga skor. Fast det ser kanske konstigt ut på utebilder med kappa och lågskor? Hmmmm, vet inte om man ska köpa två par skor...

• ~vinterbrud~

Qozze: angående att det kanske ser lustigt ut med kappa och lågskor på utomhusfoton: är inte brudklänningarna normalt så långa att man knappt ser vilka skor bruden har på sig (vare sig inne eller ute)? Så tänkte jag iallafall.
    Funderar mest på om man fryser fossingarna av sig i små lågskor när man ska stå ute och huttra under bilderna
    Och är det slask så kanske man helt förstör sina fina lågskor i siden (iaf om man inte har skinnskor). Hmm? Man kanske kan köpa ett par billiga vita skinnstövlar på typ Din Sko till hösten....
    Vad tror ni?!

• Qozze

~vinterbrud~: Jo, det är klart. Skorna syns nog knappt på bilderna. Fast om det är slask så vill man inte sabba sina fina skor. Låter som en bra ide att köpa ett par billigare skinnstövlar! Då slipper man ju frysa om fötterna med!

Svar på tråden Januari-Februari 2008