• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • _golden_

Ooopsi, sorry, självklart menade jag rean! :D

• ~vinterbrud~

Spanade nyss in pälsjackan på Ebay som c_t tänkt köpa: SCHYSST! Hoppas du får den!
    Ska kanske leta lite på ebay och se om jag kan hitta en lång kappa m fuskpäls.

• Gotland-08

Var också inne och kollade men det stod att den var såld. Hur har det gått c_t?

• c_t

Men guud vad ni skräms!! Nej auktionen är inte avslutad än och jag har fortfarande högsta bud. Ge fan i min jacka

• Gotland-08

Sorry, c_t men när jag klickar på länken står det så! Jag ska inte lägga vantarna på din jacka.

Mina händer är fullt upptagna med att få de för#*#ade ärmarna på plats på min vinterkappa men nu börjar det funka. Ärmar är kluriga...funkade perfekt på fodret, det som inte syns men började strula med sammetsärmarna men skam den som ger sig...

• c_t

Ja den svarta ja, men inte den vita

Jag är verkligen jättenyfiken på hur det kommer att bli! Har du hittat fuskpäls till kragen än?

Förresten tjejer, om det är någon som gifter sig för/efter och har storlek 36 så får ni gärna låna min jacka sen. Jag har även en cape i fuskpäls om någon av er är intresserad. Kan maila bidl i sådana fall

• Gotland-08

Aha, då förstår jag! Ja, går min kappa åt helvete så lånar jag gärna !

Har köpt fuskpäls som är lite vildare än den på din jacka. Har inte bestämt mig för om det är den jag vill ha men tänker sätta fast den och känna efter. Tror det kan bli bra eftersom kappan är i sammet och kanske blir för "snäll" om det är en mer städad fuskpäls...

För snäll vill jag inte vara

• c_t

Tror inte att den går åt helvete men om det händer så får du gärna låna min jacka.

Nej jag vill inte heller se snäll ut, vill kombinera klassiskt med modernt

• Gotland-08

Nu är kappan nästan färdig! Fuskpälsen runt handlederna är inte ditsydda bara nålade och alla sömmar är inte pressade. Lägga upp den tänker jag göra när klänningen är färdig. Ni kan kolla på
    www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php

så får ni se hur den ser ut just nu. Det är svårt att se hur sammeten glänser men det får ni föreställa er. Dessutom har min provdocka ingen bra ställning att stå på så fallet är inte optimalt...

Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha den här "pälsen" eller byta ut den mot en mer ordnad, typ som din jacka c_t. Vi får se...

• ~vinterbrud~

Nu har jag kollat på bilderna.
    WOW - ser ju jättefint ut! Coola "päls"-detaljer kring hals och handleder. Den kommer bli superbra på vinterbröllopet!

Svar på tråden Januari-Februari 2008