• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • c_t

Jag funderar på att strunta i brudbukett och ha muff istället, vad tror ni om det. Ärliga åsikter tack

• Gotland-08

Muff utan blommar funkar utmärkt speciellt där du ska gifta dig . Muff MED blommor går inte... har sett bild på en sån och det såg inte klokt ut.

Muff eller blommor funkar, men inte både och ...

• c_t

Nej fy vad fult! Pälsmuff eller blommor blir det inte både och

• Qozze

c_t: Har du h ittat någon matchande kappa som du kan ha till muffen? För jag antar att du inte har tänkt ha muffen enbart till brudklänningen, eller?

Muff tillsammans med en kappa (båda med päls) tycker jag skulle vara snyggt, speciellt för er som gifter er i iskyrkan/ishotellet!

• Gotland-08

Ja, det var FULT! Mitt i muffen var det en fyrkant där man kunde lägga oasis och bygga ett blomsterarrangemang... Hittar jag bilden ska jag länka!

Muff är fint och med tanke på hur kallt det kan vara så är det inte fel. Jag kommer att köra på bukett och vita skinnhanskar men jag är ju i Visby och det är inte samma vinterkänsla där.

• Qozze

Skulle nog själv kunna tänka mig en muff för fotografering utomhus.

• Qozze

Gotland: HAr du tips på några bra siter på nätet där man kan hitta mönster (tänkte för en kappa)?

• c_t

Jag tänkte matcha jacka och muff, hittar jag ingen så får jag be en sömmerska sy upp det till mig Men kommer det se konstigt ut att inte ha blommor på korten där jag inte har jackan och muffen på?

G-08
    Jag vet vilken du menar!! Sååå ful!!

• Qozze

c_t: Nej, jag tror inte att det ser konstigt ut utan blommor. Det beror ju på hur konten blir uplagda, ni får väl hålla händera på varandra istället. Det går ju att få hur snygga bilder som helst utan att det hänger på blommorna. Hur man gör vid vigseln får man väl fundera på med. På bröllopet som jag var på i lördags hade bruden inga blommor, jag tänkte inte på det förrän nu när du tog upp det De höll varandra i handen under delar av vigseln.

• Gotland-08

Tänk på alla foton av brudklänningar där ser man aldrig blommor... spana in bilderna och fundera på händerna.

Har lagt in en bild på www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php ska ta bort den sedan. Ändå är detta ett av de bättre exemplen...

Qozze: ska kolla min sidor och återkommer snart

Svar på tråden Januari-Februari 2008