• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

Jag funderar på att knäppa kappan med dolda hyskor. Få se om det blir bra. Kul att ni gillar pälsen man blir som sagt lite insnöad när man sitter på sin egen kammare...

Här kommer dagens tips Igår testade jag en superenkel grej. Eftersom vi gifter oss på vintern och vi vill ha massor av levande ljus behövs det massor av värmeljuskoppar. Att köpa en ljuskopp som är dekorerad går ju på en 25-45 kronor beroende på vad man hittar.

Ikea har glaskoppar 4st för 9:-, butiken Stockholm har glas för 5:-, de är lite större. Men de ser lite tråkiga ut så jag tog lite av mitt rispapper och sizoflor klippte två strängar, spraylimmade och satte på på två glas.

Blev så fint när man tände dem.
    www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php

Så det är mitt nästa projekt. Vill ha ljuskoppar i olika storlekar och jag funderar på att göra dem i just rosa och silver...om man inte hittar något annat kul papper. Det är ju roligt att gå på pappersjakt

Jag kollar alla skobutiker om de har några skor jag kan ha till bröllopet, skulle inte vara fel om man hittade ett par på rean.

• Qozze

Gotland: Du varkar ha huvudet fullt av ideer Ljusyktorna såg jättefina ut. Ska nog ta en sväng till IKEA och kolla efter de där. Jag vet inte hur mycket ljus festlokalen kan hålla med men med dessa hållare så kan man ju älja färg själv. Tack för tipset!

• c_t

G-08

Kappan är superfin men jag hade nog valt en annan typ av päls om det var min kappa. Men måste verkligen säga det att modellen och tyget är superfint!

Bra tips om ljuslyktorna! Ska jag också göra.
    Har stått hela dan och gjort smörgåstårtor till en fest ikväll, är helt slut!

• c_t

Q

Kunde du inte se den ändå? hmm..
    Den är höftkort, fuskpäls och jättefin

• Bzzz

Oj vad fin kappan blev Gotlan_08!!!! Som du gjort dina ljuslyktor har vi också tänkt göra...har köpt glas att prova lite på nu först så jag kan testa med tända ljus innan jag besluar vilket papper det blir!

• Bzzz

Det där med skor är ju lite klurigt..... jag hoppas kunna ha ett par valiga stövlar under om jag MÅSTE ha ngt annat än lågskorna.....beroende på väder. Vad ska ni andra ha för skor förresten? Jag vill nte ha några klassiska bröllopsskor som man kan köpra på vissa brudbutiker...Jag funderar faktiskt på ett par brun Gucci...de kan jag även använda sen!! Jag vill nog inte ha vita såvida jag inte skulle besluta mig för ett par coola Lars Wallin som jag sett!

• Gotland-08

c_t kände på mig att du skulle tycka det Ska prova med en annan päls för att bli säker på hur jag vill ha det.

Bzzz: Tack, visst är det smart med ljuslyktorna. Du måste lägga ut bilder så jag få se hur dina blev. Helt plötsligt öppnar sig en ny värld av möjligheter...

Håller på att surfa runt och titta på brudbuketter och bordsdekorationer. Hittade en ännu värre variant av muff och blommor och tänkte på dig c_t, kolla:

www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php

• Gotland-08

Skulle vara häftigt med ett par fräcka stövlar eller smäckrare boots som man kan ha sen också.

Jag och min m2b började kolla på Dirty dancing dansen igår. Gud vad roligt det kommer att bli. Är så glad att han tycker det är roligt.

• ~vinterbrud~

Bzzz: jag köpte mina "lågskor" i maj på Wedins skor. Jättefina, siden, i ivory med 6 cm klack med strass-spänne och knäpps kring vristen. 399kr!

• c_t

Gotland

Jag tycker pälsen är fin men lite för rockig för bröllop för min smak. Men känner du att den är du så kör hårt! Finns inget tråkigare än när man bara kör på och inte tar in sin egen stil.

Ja fyfarao vilken ful muff!! Jag förstår inte hur man kan vilja ha en med blommor.

Skofrågan då:
    Jag köpte cremevita stövlar med päls på skaftet från Victoria Secret. Sen köpte benvita skor från Din Sko här i maj när alla vita skor kom. Jag ska göra en egen sida sen så ni får se allt.

Svar på tråden Januari-Februari 2008