• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Miamaja

Att ni inte får fotografera beror nog på att de är rädda om modellen. De kanske tror att ni går hem och syr eller låter sy en likadan klänning då.

• Akvavit

T och U,
    Jag vet precis vad du menar, jag blev jätteirriterad i helgen när jag var och kollade i en butik. Man fick inte fota där, men jag tänkte okej då, det får väl lösa sig. Jag blev registrerad på datorn och allt och de la in modeller och pris i den, och det kändes väldigt organiserat och bra,och när jag var klar bad jag att få utskriften från datorn. Nehej, så gör de inte! Ehh....kan ni skriva ner vilka modeller jag provde och hur mycket de kostade? Nej, inte ens det!!

Så hur ska jag kunna sitta hemma och jämföra med en annan klänning då? Om jag har tur så kommer jag ihåg modellerna, men hur ska jag komma ihåg vad de kostade?! Otroligt dåligt tycker jag, och de borde ju själva förlora på det tycker man. Jag tänker i alla fall inte köpa klänning därifrån...

• abbie80

Hejhej!

Wow, har skrivs det flitigt, sa skoj att lasa allt nar man inte varit inne har pa ett tag!!
    Vi har nu haft var pre-honeymoon pa Bali, jatteharligt och en kvall sag vi ett par som just gift sig och blev fotograferade pa stranden, da pirrade det till och nu langtar jag annu mera!

c_t - jattetrist med din palsjacka, nar man mater och haller pa sa tror man ju verkligen att det ska passa, jobbigt!

Hur gor ni m lekar/spex etc. - fixar ni det sjalva eller latr ni era toastmasters/madames/vardpar ta hand om det?

Festprogram? Jag har (mar-)drommar om att vi glomt att fixa allt som ska tryckas sa nu kanner jag att det ar dags att borja klura pa det perfekta festprogrammet! Det finns sa manga mailtradar om detta men jag tankte att vi kunde utbyta coola vinter ideer har.

Jag vill garna ha en "rod trad" i mittuppslaget, typ tva tidslinjer om vad som hande i vart liv fram tills det att vi traffades, bara lite milstolpar och sedan sadant som vi gjort tillsammans.

Ska ni rimma om gasterna? Efftersom en del av vara gaster ar fran Australien sa maste jag isf rimma pa tva sprak, tveksamt...

Phew, borta en vecka och se hur mycket jag saknat er!!

• T och U

abbie80
    Lekar och spex får toastmaster eller värdpar ta hand om (de är syskon, så de får lägga pp det som de tycker är bäst). Vi kommer dock inte börja leka lekledare mitt i alltihopa, utan bara njuta, skratta och ha kul. :)

Festprogrammet kommer någon (vet ej vem ännu *nyfiken*) att göra. Det blir alltså en överraskning, ska bli väldigt intressant att läsa! :D Undrar vad de kommer ta med för bilder...

Verkar jobbigt att översätta alla rim eftersom det ibland inte går att få ihop lika bra på båda språken, och har ni då många gäster... hm... Annars är det en himla rolig idé att skriva om varje person tycker jag! :D

• 20080126

Åhhh måste få lite hjälp!!!
    Har precis köpt min brudklänning - jättespännande, den är så fin. :)

Men så började fundera...
    Vi ska gifta oss i januari och hoppas så klart på en gnistrande vinterdag (även om det ju är typ 98% risk att det är plusgrader och blåsigt..;) )
    Iaf, klänningen är typ cremefärgad. Inte bara lite off-white som de flesta är, utan mer åt creme hållet. Är nu rädd att den kommer så tråkig ut om det är snö... typ smutsig. Passar det bättre med en cremefärgad om man har ett höstbröllop då löven är gula o röda o sånt...?

• T och U

20080126
    När ska ni gifta er? Om ni gifter er kl.15 eller senare borde det vara så pass mörkt ute så att man inte "ser" att klänningen är gulare. Det är min teori iaf... men är inte säker på att klänningen över huvud taget kommer att se "smutsig" ut mot snön... har inte riktigt tänkt på det förrut. Det är klart att på hösten har du ju garanterat ingen vit snö att konkurrera med, men det blir ju lång, eller väldigt kort, tid om ni ändrar till sept./okt.

• T och U

Jag tror jag har bestämt mig för en klänning!!! :D Äntligen finns det en som jag älskar, eller två, men jag tror jag bestämt mig nu. Känns bra! :)

• 20080126

T och U
    Nej, byta datum för bröllopet ska vi absolut inte göra!!! Isf får jag väl hitta en annan klänning om jag inte kan släppa detta...
    Vi gifter oss 15, så då är det ju skymning. Men korten kommer tas kl 13 så då är det ju ljust. Men jag tycker om min klänning... Är säkert bara onödigt nojjig... Jag ska försöka släppa den tanken!

Vad kul att du hittat en klänning som du gillar! Eller två. :) Men visst är det svårt att välja...!!!

• 20080126

T och U
    Den var jättefin! Påminner ganska mycket om min, men min är lite mer sjöjungfruformad. Och lite mer cremefärgad som sagt. ;)

Svar på tråden Januari-Februari 2008