Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Det enda tips jag har just nu är ju att sy en själv... Om jag ser något när jag är ute och shoppar ska jag hojta till. Annars har jag fått höra att päls är det hetaste modet i höst.
Jo jag har ju sett din på bild och den är ju underbar! Men så var det där med att sy inte alls är min grej...;)
Jag får vänta in höstmodet o se vad som kommer då!
Tack! Ska hålla mina ögon öppna...
Hehe, nu menade jag inte att det skulle vara mer stelt med honnörsbord, utan mer som Gotland skrev; vi vill inte ha det så formellt. Sen så tror jag att det är lite som du skriver golden - att det är mindre risk att någon hamnar utanför en diskussion om man har mindre grupper.
Gotland: Kul att ni har varit vid ruinen igen. Och det är nog bäst att hålla i sig i den trappen, det kan ju vara halt på vintern med!
Hej tjejer!
Har varit på semester en vecka och ser att ni varit sysselsatta, kul! Nu har vi köpt våra förlovningsringar som ska komma på samma dag som vi får vår bäbis, är det tänkt. Ringarna är ursnygga, kraftiga, halvrunda, släta guldringar, min 5 mm och sambons 6 mm tjocka. De är "höga" så de kommer ut från fingret en bit. Väldigt klassiska men känns rejäla. Jag valde också min vigselring på en gång, en tunn ring i vitt guld med brilliantslipade diamanter som ser ut att gå hela vägen runt men stannar där fingrarna går ihop. Ursnyggt ihop!
I övrigt så vill jag ha råd av er! Vi har börjat vackla i vårt val av mat under mottagningen. Eftersom det blir dop för vårt ban samtidigt och vi vill kunna bjuda närmaste släkten och vänner, utan att barskrapa oss och ta på oss för mycket jobb så funderar vi på att slopa trerättersmiddagen och istället skriva "lättare förtäring" i inbjudan. På vårt informationsblad skriver vi sedan vad det innebär, dvs.
1. Brudskål med tilltygg (ost, kex och vindruvor)
2. Buffée av smörgåstårtor (Renstek, Lax-och räkor samt kyckling)med vin/öl
3. Bröllopstårta med kaffe och avec.
Vi har nämligen ett konditori i stan som gör otroligt goda och matiga smörgåstårtor...
Vad tror ni, är det snålt eller futtigt?
KOm gärna med kommentarer vad ni skulle tycka om ni blev bjudna på bröllop/dop med sådan meny.
Ringarna kommer inte på samma dag... det blev fel, jag menar att vår förlovningsdag infaller på samma dag... Snurrigt!
Hej Snöflinga! Vad kul med ringar. Vi har inte börjat titta på det ännu, men det blir väl av till hösten hoppas jag. När är det dags för förlovning/bebis?
Jag skulle gärna komma på ett bröllop/dop med den menyn du föreslår. Smörgåstårtor är matigt och dessutom festligt. Sen så har ni tilltugg till drinken och tårta efteråt. Jag tycker inte att det känns futtigt alls! Om ni har dop och käket på eftermiddagen (istället för senare på kvällen) så tror jag inte att någon reagerar på det heller. Smörgåstårta känns ju lite mer som eftermiddagskäk, alternativt nattmat, tycker jag. Fast vi bjöd förstås på det som "middag" (tillsammans med annat tilltugg till drinkarna och snacks på kvällen) när m2b fyllde 30 för några år sedan. Men då skrev vi i inbjudan med vad vi skulle bjuda på. Tror att alla tyckte det räckte, det fanns i alla fall massor kvar till oss dagen efter.
Tack för dina synpunkter Qosse!
Jag tänkte ju skriva på informationsbladet vi skickar med inbjudan att det är smörgåstårta, då vet alla det och kan äta en kraftigare/senare lunch. Smörgåstårtorna är dessutom lite festligare än "vanliga" då vi kommer ha flera olika smaker att välja mellan.
Vår förlovning och bäbis är beräknad till den 10 augusti, sedan gifter vi oss ca 6 månader senare och döper vårt barn. Anledningen till att vi valde att "samköra" allt var just för att vi då kunde ha en lite enklare mottagning och fest för oss som brudpar och för vårt barn. Sedan rullade planeringen på och helt plötslligt hade både planer och budget skenat iväg... Så nu har vi gått tillbaka till start och funderat om. Vi vill alltså fira ordenltigt med familj och vänner, äta och dricka gott men inte till vilket pris som helst. Vad tycker ni, ska man ha "fest" med dans på kvällen eller passar inte det om man har en enklare mottagning efter vigsel och dop?
Vi hade tänkt vigas vid 15-16 på eftermiddagen, så mat blir väl vid 18-19 tiden kanske... Ska man bara ha mottagning med mat och tårta och kaffe eller ha en liten fest sedan?
Visst kan ni ha ert upplägg med smörgåstårtor. Om ni skriver innan är ju alla med på noterna vilken typ av middag det är.
Absolut kan ni ha fest! Man kan ALLTID ha fest
Tack Gotland-08 för svar. Jag vill ju sååå gärna ha en fest och satsar hellre pengar på live-musik så man kan dansa och ha roligt också, än att bara äta gott och sedan ta förväl eller ha CD-skivor, det blir liksom inte samma drag...