Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Oz-080202: Du kanske har skrivit d i tråden här, men jag orkar inte kolla igenom - men vart gifter ni er? Inte här i Snäs el?
ja2007: det har blir ju bara mer och mer sammmantraffande! Min blivande, Johan Andersson ar namligen syssling med Jan, men vet inte om de har traffats ngn gang da Johan inte har ngn kontakt med sin farfar (som ar bror till Jans morfar tror jag att det blir)Ne, vi gifter oss i Australien, bor har sedan 9 manader tillbaka! Gifter ni er i domkyrkan eller?
Haha är det sant?? Måste jg bertätta sen när han kommer hem, han har tagit ut sonen på en liten promenad så mamma kan surfa här på BT
Härligt att bo i Australien, vart är det ni bor någonstanns? Antar att ni inte har planer på att flytta tillbaka...
Vi gifter oss i Fogdö kyrka och kommer att ha festeni Fogdö bygdegård.
ja2007: hahah..ja ruskigt sammantraffande! Bor ni i Kraktorp eller?
Vi bor i Brisbane och nej..vi har inga planer pa att flytta till sverige igen. Men vem vet hur det kanns i framtiden..vi har sagt att vi bor har sa lange vi trivs!
Blir nog jatte fint i Fogdo kyrka, dar har man haft skolavslutning under hela lag- och mellanstadiet
Jag tyckte att Fogdö kyrka var lite mer personlig & m aknytning till oss än domkyrkan, dessutom är vår son döpt där också. Men nepp, vi bor inne i "stan" och så förblir det nog. Är inte så sugen på att bo på landet (jag är en Sthlm-tjej från början så hehhe).
Brisbane är fint, har vart där för länge sedan! Vad gör ni i Australien då, jobbar, pluggar eller lever livets glada dagar?
ja2007: ok, da forstar jag
Johan jobbar som elkraftsingenjor och jag pluggar pa distans fran sverige!Men visst lever vi livets glada dagar anda!Aaaalskar australien...mentaliteten ar ju sa annorlunda, har ar alla sa spontana, oppna och vanliga, alskar det!
jo kan jag förstå och solen gör väl sitt också
hur blir erat bröllop då, stort, litet? och hur långt har du hunnit i planerigen?
blir d bröllopsresa då? täntke, ni är ju redan på ett underbart ställe
Vi kommer ha ett ganska litet och intimt brollop. Vi kommer gifta oss i en underbar park, darefter dricka champagne och ata jordgubbar i parken innan vi aker till restaurangen dar vi ska ata en tre-rattersmiddag. Kanns som om vi har det mesta klart for oss men vi har an inte bokar sa mycket..restaurangen och parken behovdes inte bokas forens 3 manser innan. Ne brollopsresa blir det inte forens ev. vintern -08 da vi planerar att aka till sverige och ev. sla ihop det med en brollopsresa. Haller aven pa att funderar over att skicka efter en klanning fran kanacca..vet dock inte om jag vagar, hur ska du gora med klanning?
Hur kommer erat brollop att se ut och hur langt har ni kommit?Resa?
ja2007: en liten missuppfattning, johans pappa ar kusin med Jan och er son ar syssling med Johan
Oz-080202::: Var ute hos svärmor igår och vi har redan "rett ut" hur det ligger till rent släktmässigt
Ang klänning så kommer jag låta sy upp en (köpte tyg i onsdags) då jag inte hittar nåt jag tycker om i affärerna. Det är väldigt typiskt mig om man känner mig, jag har en idé i huvudet om hur jag vill att saker och ting ska se ut el vara men det är mycket, mycket sällan jag kan hitta det i vanliga affärer... så det blir i detta fall att sy upp. Tur som jag har har jag en vän som syr den åt mig!
Vårat bröllop kommer annars bli rätt lagom stort, runt 80-90 gäster men med bröllopsresan är jag osäker hur det blir.. det blir nog inte i direkt anslutning iaf. Vi har rätt nyligen vart borta i Thailand i 2 månader och jag vill gärna åka bort länge igen så jag tror vi skjuter på det ett tag efter, så man hinner spara ihop lite pengar... dessutom vill jag också att sonen ska vara lite äldre denna gång (nu var han lite över året bara) så man slipper allt krångel m blöjor och så.
Har du funderat något över din vigselring? Jag trodde jag visste vad jag ville ha men även där är jag nu i helt andra tankebanor