Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Haha, ja det stammer nog ratt bra Det ar sa nara fran Perth, tar bara 3,5 h sa narmare an att flyga till Sydney...
Ja han jobbar som sakerhetsansvarig pa en gruva, forhoppnigsvis inte sa lange till men som du sakert vet ar huspriserna astronomiska i Perth numera sa vi far sta ut tills vi byggt klart
Vad jobbar du din blivande med?
Sorry att vi lanar traden for lite snicksnack men ingen annan ar val vaken vilket som
Vill ha smarriga buffe forlsag for vinterkyla!!
Ja det ar ju helt otroligt hur dyrt det ar och rantan ska vi ju inte prata om! Min m2b ar elkraftsingenjor och jobbar pa powerlink (motsvarand svenska kraftnat)
Jag pluggar beteendevetenskap pa distans fran Sverige. Vad pysslar du med (foutom planerar brollop )?
Snöflinga,
Vi har inte fått något pris än men deras "bröllopsmenyer" som vi för övrigt ratade låg på ca 700 utan dryck men då var det 3-rätters. Vi ska plocka ihop en egen meny som släps i oktober tror jag och sedan har vi tårtan som efterrätt. Det kanske landar runt 600 per person inkl dryck och tårta.... vi har satt en budget på 800 så inte mer än det iaf.
Jag laser applied social sicence, sa en hel del beteendevetenskap har ocksa Pluggar ocksa pa distans sa tar hand om en liten tjej pa dagarna och pluggar nar hon sover
Hur lange ska ni stanna har? Eller ni kanske inte har nagra planer pa att flytta tillbaka??
Jag har precis hamtat min maggie sottero pa posten! Den ar saaaa fin!! Langtar tills ikvall da jag far prova den
Jag betalade 4200kr inkl. frakt for en akta maggie sottero fran usa, jattenojd m det priset sa om nagon annan ar intresserad kan jag verkligen rekomendera att kolla in www.bridalgown.net
Har just bokat kyrkan, men jag blev så besviken. I våra planer har vi hela tiden tänkt att vigseln skulle vara kl 15 så att man kommer ut när det fortfarande är ljust och medan man kör upp till festlokalen, tar ca 20 minuter.
Nu visar det sig att den enda vigseltid man kan boka är 16.00...det känns så sent. Vigsel och kramar lär väl ta en timme, då är klockan 17. Sen tar det 20-30 minuter för folk att ta sig till festlokalen, sen ska de kunna få checka in och lasta ur i rummen, då är kl 18 innan samlingen när vi ska anlända. Så vill man ju kanske hinna mingla lite, middag vid 19 känns sent!
Vilken tid är er vigsel och hur tänker ni med tidsschema fram till middag?
abbie80:Ok. Vi stannar salange vi trivs har vi sagt och som det ar nu sa trivs vi valdigt bra!Jag antar att ni har tankt stanna om ni bygger hus? Vad spannande med klanningen, maste beratta hur den var sen nar du provat!
Akvavit: vi planerar vigsel 16 eller 17, fast den storsta anledningen ar att det ska ha hunnit bli lite svalare ute da. Sen kommer vi dricka champagne och ata jordgubbar efterat innan vi aker till restaurangen och ater.
Men om man planerar en "riktig" brollopsfest med massa tal, lekar, vals och annat dylikt sa kanske det blir lite sent med middag vid 19....vad ska ni ha for slags brollopsfest?
Vi har bokat vigsel i kyrkan kl 16. Anledningen är just för att vi inte kan komma tidigare till festlokalen (kan komma dit tidigast ca 17.15).
Har inte gjort något exakt tidschema än men vi räknar med att gästerna är på plats ca 17.15 och så kommer vi senast 17.30. Middagen är tänkt att börja runt 18.30 och sen hoppas jag att middagen inte tar för lång tid - vill att det ska bli fest och dans så fort som möjligt.
I vår kysrka fick man välja mellan 14 & 15. De bokade in 14 och nu ska jag ringa och se om det går bra att byta till 15. Då kan vi ta korten innan tänkte jag....om nu min m2b ska få se mig innan...,.hrm....
Vi har vigsel kl.17:00 och middag redan vid 18. Vi fotas innan vigseln. Vår vigsel tar 30 minoch vi går direkt till baren och skålar innan vi sätter oss till bords. Jag tycker iofs inte att det är så himla sent med middag först vid 19. Var på ett bröllop då vigseln var 20:30 och middag vid 22!