• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • T och U

Vintermenyerna kommer i höst, så det är först då vi kan bestämma oss och åka dit och provsmaka. Vet inte alls vad jag skulle vilja ha... det är svårt... Det enda jag vet är att jag vill ha en "vanlig" tårta och ingen mousse-tårta. Smakade det på mässan som jag var på och gillade det inte alls. Men... man ska aldrig säga aldrig ;) Uppenbarligen är det många brudar här inne som gillar det och menar på att det är så fräscht och inte så mäktigt, så vi får väl se! :)

• c_t

Samma som för oss, vi får se menyn i oktober.
    Jag har verkligen ingen aning om hur en bröllopstårta ska smaka, måste defintivt sätta mig in i det
    Jag och min m2b gillar dessutom inte riktigt samma saker när det gäller tårtor och bakverk...

• Snöflinga76

Hej allihop!
    Måste säga att jag är glad att vi inte bokat den restaurang somvi tänkte med de dyra priserna, när jag hör vad ni betalar ute i övriga Sverige. Här i Kiruna finns ju inte alls samma utbud på restauranger så de som verkligen är duktiga och ofta blir anlitade för alla stora händelser, de vet ju att de kan ta betalt... Tyvärr! I Stockholm vet de ju att de måste hålla rimliga priser om man inte ska vända sig någon annanstans. Det är verkligen ett minus med att bo i världens ände med 13 mil till närmaste stad...

Jag orkar egentligen inte fixa allt själv men har fått lovat av släkt och vänner att de hjälper till. Vår meny kommer troligen att se ut så här:
    1.Brudskål med tilltugg
    2.Löjromstårta, vitt vin
    3.Helstekt ren med mandelpotatiskaka och västerbottensost, samt någon god sås, sallad och kuvertbröd, samt rött vin
    4. Tårta, kaffe och avec

Vad tror ni om det?
    Vet ni kanske var man kan hitta en fin tärnklänning, kortare modell i brunt, till rimligt pris? Ingen som har någon att sälja kanske? Jag är inte så haj på ebay men ni kanske kan lära mig?

• abbie80

Hejhej!

Vi ska fotograferas kl 14 och sedan vigsel kl 16. Vi vill inte heller ha det hela for tidigt men eftersom vi gifter oss i norrland sa gar ju solen ner strax efter den gatt upp sa darfor hoppas vi att detta blir bra.

Snöflinga76 - jag kopte 3 bruna klanningar till mina tarnor men vi angrade oss sedan ang. fargen, om du lagger in din mail sa kan jag skicka lite bilder till dig!

Provade min klanning igar och den ar UNDERBAR!!
    Lovar att lagga upp bilder pa lordag da jag far lite hjalp att snora pa den "pa riktigt"

• ja2007

Var ett tag sen jag var aktuell i tråden men nu så

Inbjudningskorten är färdigdesignade och alldeles, alldelse underbara - så nu väntar jag bara till sept då vi skickar ut dem.
    Sen det bästa! I onsdags köpte jag tyget till klänningen, den kommer bli fantastisk är jag övertygad om (litar på min skräddare verkligen) Åh, är så förväntansfull!

Ni andra tjejer är också i full gång så här mitt i sommaren ser jag, som det ska med andra ord hihi.

• ~vinterbrud~

ja2007 - får vi se dina inbjudningskort! (jag är nyfiken). Om du inte har kort så kanske du kan beskriva i text hur de ser ut?

Fick inbjudan till min kompis bröllop igår, och det var jättesnyggt! Kvadratiskt "altarskåp" i vinrött. Inuti var det fastlimmat ett papper i pärlemovitt och infoblad i samma papper.

• ja2007

Jag ska lägga ut dom sen (städar nu) men kan beskriva iaf:
    Framsidan + baksidan är i medaljonmöstern i ljusblått och guld och innuti är dom helt ljublåa - enkla, stiliga och skitsnygga

• ja2007

~vinterbrud~: din kompis inbjudan lät rätt skoj & sen så är ju vinrött alltid en fantastisk snygg färg tycker jag!

jag försöker hålla lite färg i det som har m bröllopet att görs (m2b ska ha guldväst och jag ett guldband i klänningen och tärnan ska ha en ljusblå klänning på sig).

Svar på tråden Januari-Februari 2008