• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Snöflinga76

c_t - jag förstår att ni ratade det, tycker det är vansinniga priser, 700:- för tre rätters utan dryck.

Vi har också varit i kontakt med en restaurang i Kiruna som tar 798:- per pers. för brudskål, två förätter, ett mellanspel dvs, en kula sorbet, varmrätt och efterrrätt. Då ingår inte någon dryck mer än brudskålen. För det första är det för mycket att betala 1000:- i kuvertavgift per person inkl. dryck, i alla fall för vår budget och dessutom förstår jag inte vad man ska med så himla många rätter till. Det säger nog en hel del om hur stora de rätterna är... miniportioner som man betalar hutlöst för. Dessutom tillkommer ju bröllopstårtan, som i alla fall vi vill ha. Eller vad säger ni andra tjejer?

Nej, så det blir att ordna allt själv. Då kan vi hyra in musiker och få lite mer fest för pengarna. Och rejäl mat med dryck.

• c_t

Snöflinga
    Ja och det var dessutom ingenting som vi tyckte lät gott alls!

Jag har sparat din mail så jag mailar dig när jag fått Jackan.

ABBIE!! BILDER PÅ KLÄNNINGEN TACK!

• Snöflinga76

c_t Har ni tagit tårta via Jukkas Wärdshus? I annat fall så kan jag verkligen rekomendera ett ställe som heter Café Safari. Det ligger i Kiruna C men de kanske har utkörning, det vet jag inte. De har de godaste tårtorna som finns, allt från fina prinsesstårtor i alla dess färger och med enkla dekorationer till gräddtårtor med frukt eller en underbar hallonmousse-tårta med chokladbotten. Vi ska ta därifrån!

Vill man istället ha en mer traditionell bröllopstårta i olika våningar och med mer bröllopsdekorationer så finns det en konditor som heter Tomas Rosencrantz, som många säger är mycket duktig. Jag har sett bilder på hans tårtor och de är fina. Han har säkert utkörning.
    Lite tips bara...

• c_t

En kollega till mig, hennes kusin är konditor och jobbar i Kiruna så hon ska få göra vår bröllopstårta. Jag måste ta tag i det och börja leta bilder på hur jag vill att den ska se ut

• ~vinterbrud~

Angående er prisuppgift för --rättersmiddag exkl dryck för 700-800kr - det låter sanslöst dyrt! För det priset hade jag förväntat mig att vin till maten igår. De där priserna är dyrare än vad middagspaket kostar i Stockholm!
    Vår 3-rättersmiddag kommer gå på runt 400kr exkl dryck, sen kommer tårta+kaffe kosta ca 50-55 kr/st. Middagen kommer vara fisk eller oxfilé dvs inte det billigaste alternativet.
    Bara för att ge er en liten "referensram". Stockholm brukar ju oftast vara dyrast.

• Akvavit

Oz-080202,
    Det blir en "riktig" bröllopsfest med sittande middag och tårta och tal och vals och hela köret. Nu när jag fått lite input från er känner jag mig lite mindre besviken, det kanske inte är så illa trots allt... :)

Det är ju bara så typiskt när man är så inställd på något och inte har en tanke på att det kan bli problem så blir det verkligen en kraschlandning...särskilt när man som vi är så lyckliga att äntligen ha kommit fram till ett datum och få börja boka...

Nåja, det blir nog bra :)

• c_t

Vi skulle ha festen på Rosendals Wärdshus först och då skulle vi betala 800 för 3-rätters inkl dryck.

Vi fick ju som sagt förslag från Ishotellet men vi ville inte ha något av det så istället ska vi välja rätter från deras meny så då tror jag att det blir MYCKET förmånligare

• Oz-080202

Akvavit: Jag tror det blir jatte bra...man vill ju inte ha vigseln for tidigt heller kanner jag for da ar man ju klar med middagen innan kvallen...och man vill ju inte att kvallen ska ta slut for tidigt

• T och U

Vi ska ha vigseln kl.15 just för att det känns lagom. Det tar nämligen ca 40 min. att åka till festen. Tycker iofs att det alltid är svårt att beräkna hur lång tid saker och ting tar.

Apropå maten betalar vi 885kr/person och vi är helnöjda med det. :) Då ingår brudskål, 3-rätters med sammanlagt fyra glas vin till, samt tårta och kaffe. Själva "hyrkostnaden", att ha festen på Bjertorp slott, var bara 2000kr och då ingår dukning, servering, blomsterarrangemang, tryckta menyer. Därför anser jag att det jämnar ut det hela. (Dessutom är vi ju medvetna om att vi valde ett lite dyrare alternativ, men eftersom vi inte var beredda att själva laga mat etc, så får man betala för det antar jag ;). )

• c_t

TochU
    Det tycker jag var ett bra pris!

Svar på tråden Januari-Februari 2008