• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Oz-080202

ja2007: vi har faktiskt redan kopt min vigselring! Vi var runt for ngn manad sedan for att bara se vad det fanns for utbud. Jag beskrev vad jag ville ha och darefter sa expediten "jag har din dromring"! Och mycket riktigt -det hade hon!
    Min forlovningsring ar en slat, ganska bred, guldring men raka kanter sa darfor var det viktigt att aven vigselringen hade det. Det blev en solitar diamantring pa 0.5CT , aaaalskar den...synd bara att man inte far bara den an
    Vad ar du ute efter for ngn ring da?

• Bzzz

Så kul med ringarna....vad ska ni andra ha/har ni tänkt er?
    Jag har en slät vit förlovningsring med väldigt raka kanter (4,5mm bred och 2,4mm hög) Vigselringen har vi redan köpt och det är en exakt likadan med en briljantslipad diamant 0,3k, nu ska vi även lämna in den och göra ett tillägg som jag pratade om här förra veckan...på kanten/höjden ska vi sätta 5 st runda diamanter på 0,02k styck. Den kommer att bli sååå fin och passar mig PERFEKT! Längtar tills jag får bära den!

• ~vinterbrud~

Hej hej,
    Bzzz: dina ringar lät jättesnygga! Jag tycker också det väldigt fint med diamanter på kanten/sidan av ringen.
    Jag tänkte köpa vigselring i höst någongång, men är nästan säker på vad jag vill ha (jag skrev det här det tidigare i tråden):
    Förlovningsring: vitguld 4mm bred med 3 brillanter infattade med lite mellanrum så de sitter ganska brett (0,15ct styck).
    Vigselring: jag vill ha TVÅ stycke helallianser (varje ring är 2mm bred) på varsin sida om vigselringen. Ser jättefint ut! Kommer nog ta den ena som vigselring och den andra som morgongåva.

Var och provade brudklänningar i helgen. Var så fint väder så det var bara jag i butiken så jag fick jättebra hjälp! Hittade två supervackra Asperaklänningar som nu ligger på favoritlistan. I augusti tänkte börja kolla efter vinterkappor i brudbutikerna (tänker nog hyra, men beror lite på vad det kostar).

• ja2007

Oz-080202 & Bzzz ::
    Från början hade jag tänkt mig en helallians men sen var jag inne på samma sak som vinterbrud (dvs två ringar på sidan om min förlovningsring) men nu har jag ingen aning... tvekar hit och dit, men det är ett tag kvar så jag är säker på att jag kommer hitta den perfekta ringen, förr eller senare

• c_t

Hej Ladies!
    Har precis bokat resa till Sardinien, så långt ifrån vårt vinterbröllop som man kan komma. Behöver verkligen lite sol och bad nu känner vi.
    Min jacka har precis skickats så nu får du och jag snöflinga, hålla tummarna för att den passar så du kan ta min cape

• ja2007

c_t:: Så härligt med Sardinien, en liten för-honeymoon

Var det du som har beställt den där ursnygga korta pälsjackan (m rosett i midjan)? Vilken färg och hur mycket får du betala för den?
    Funderar själv på en sån, tycket den var fantastisk snygg... kanske du kan lägga upp en bild när du väl fått hem den, vore toppen!

• c_t

Ja precis, bara hålla ut en månad så vi kan skåla i champagne på planet

Ja det var jag, jag beställde den i cremevit, paypal drog 350 kr från mitt konto och då är det inkl frakt från Hongkong så det känns som en riktigt bra affär! Måtten stod i själva annonsen så jag är övertygad om att den passar

• ja2007

c_t :: OJ, ja det var verkligen billigt! Då har man råd att chansa till och med
    Kan man beställa den bara så el var det genom "budgivning" som du kammade hem den?

• c_t

Jag kammade hem den genom budgivning och diverse elaka hot här i vår tråd om att ingen fick "ta" den

• ja2007

haha ok
    suck... vill också ha en sådan, undrar om man kan hitta och köpa den någonstanns på näte.. nåja, jag får forska runt helt enkelt!

den såg ju så snygg ut att man kunde tänkas använda den även e f t e r bröllopet!

Svar på tråden Januari-Februari 2008