• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Qozze

c_t: Jag måste stämma in i alla andras beröm. Den svarta klänningen sitter verkligen som ett smäck på dig. Skitsnyggt!!!

Jag blir sååå sugen på att fixa min egen klänning. Snart semester, bara tre dagar kvar nu...

Hur har ni andra gjort med ringar, har ni bestämt vad ni ska ha ännu?

• ~vinterbrud~

Qozze: vad har du tänkt dig för klänning?

Jag prioriterar ringarna framför klänning (man har ju ringarna hela livet och klänningen bara en dag). Har varit och kollat då och då i flera månader och tror det lutar åt en hellallians (alt 3/4 allians). Eller snarare; vill ha TVÅ helallianser - en på vardera sidan av förlovningsringen. Den ena får nog bli morgongåva
    Tycker det ser så fint ut med dessa 3 - ramar in förlovningsringen fint.

Ni andra?

• Qozze

~vinterbrud~: Har inte bestämt mig för kläninng ännu, vill prova vilken modell som passar mig bäst först. Men denna är jag ganska så sugen på (fast bandet ska nå ända ner till golvet):
    www.kanacca.com/shopexd.asp
    Annars är jag lite inne på något med halterneck, men jag har inte hittat så många bra modeller för det ännu.

• Oz-080202

c_t: super snygg klanning, du passade jatte bra i den!
    Ang. ring sa har vi faktiskt redan kopt min! Vad runt och kollade for skojs skull och "rakade" da snubbla over min dromring Det ar en solitar diamantring (princesscut)...kan tyvarr inte visa ngn bild da vi bestamt att ingen ska fa se den forrens vid brollopet men det ar en klassiska modell...

• Bzzz

Din svarta klänning är verkligen udnerbar c_t!!
    När det gäller klänning så ska en skräddare/sömmerska sy min. Jag har köpt grovt råsiden i Thailand. Om det är ngn som vet hur endel Garamajklänningar er ut så är det lite i den stilen. Lite modernare/tuffare mer än klassiskt, det ska vara "öppet" bak där det kommer ut tyll och det kommer bli släp...ska bara ha ett par dm. Smala axelband och lite draperad över magen. Ska visa längre fram.

Ring har vi köpt redan. Den är lika som min förlovningsring men har även en briljantslipad diamant på 0,3karat. Funderar på att uppdatera den med att sätta i 3-5små diamanter på kanten(på höjden liksom). Någon som vet vart man skulle kunna göra det? Vilken guldsmed som helst?

• c_t

Jag vann pälsen!

Mina vigselringar har ni redan sett. Är så skönt att redan ha hittat dom som jag ville ha, slipper känna mig stressad över en sak mindre.

Er andras ringar låter jättefina!
    BZZ- ett tips är att gå till en guldsmed och fråga vilken storlek på brljanter som du behöver, sen beställer du diamanterna på diamantia.com istället och lämnar in.

• Gotland-08

Jag tycker den första var väldigt romantisk och fin, Qozze. Vacker! Den andra mer stram och tuff, snygg den också. Måste säga att ni har bra smak alla jan-februaribrudar

Har sett en ring jag vill ha. Jag har ingen förlovningsring utan jag vill bara ha en vigselring. Ringen jag har sett är komiskt nog som två ringar som sitter ihop med diamanter. Vitt guld och diamanterna är så fina. Älskar den ringen men den kostar... Vi får se hur det blir!

Bitarna faller på plats c_t! Grattis till jackan

• Bzzz

c_t:

visst var det på e-bay du köpte pälsjackan? Vad söker man på och vad fick du ge för den?? *frågvis* Gillar den verkligen och skulle kunna tänka mig ngt sådant....

• Akvavit

Såja, nu har vi bestämt datum!! Den 23'e februari blir det :D
    Så idag ska jag ringa och boka kyrka och festlokal.....så spännande!!
    Uppdaterar listan:

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 20080126