Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
härlgit med karibien och mexico!
Har ni bokat erar resor redan?
för vår del så blir det som sagt till att vänta lite, då vår lilla son ska med och det passar oss bättre till hösten, då han nästan är 3 år och förhoppningsvis nästan blöjfri.
Vi var nu i vinter i Thailand i 2 månader och hade en ryggsäck full med blöjor och det skipar jag gärna nästa långresa hehe
nja vi har inte bokat resan ännu, vi måste kolla med budgeten hr vi ska planera resten av bröllopet. med det börjar bli dax för resorna blir uppbokade så fort.
Men det känns så hemskt när man säger att man ska ha ett litet bröllop..alla man pratar med har alltid så stora bröllop med många gäster. Vi vill hellre ha något mindre och avslappnad.
Någon fler som tänker som vi?
Platina79: Det är toppen att ni gör som ni känner för och lägger pengarna där det känns viktigast för er, dvs resan!
Vi gör likadant, men vi lägger dom på festen istället *ler*.
Jag förssöker inte tänka så mycket på vad andra tycker, hur det "ska vara" osv, men det är svårar än det är att skriva, helt klart!
Bzzz: Ja, jag ska sy själv. Det är inte så svårt, det gäller bara att tänka logiskt och ha fantasi
ja2007: Vi har bokat vår bröllopsresa, eller flyget. 16-28 mars är vi i Kapstaden, Sydafrika. Flyget gick på 4100:- eftersom min m2b hade flygpoäng att ta ut. Vi ska hyra bil och resa runt lite så hotellen är inte bokade. Ska bli helt underbart.
Hade önskat att vi kunde åka i anslutning till bröllopet men som lärare kan man inte ta ledigt två veckor i början på terminen. Eller kan kan man väl men då blir det ledighet utan lön och 10 dagar räknas som 15... 15 dagar utan lön svider lite för mycket i plånboken, speciellt med tanke på alla kostnader man har ändå i samband med bröllopet.
Därför blir det påsklovsveckan + fyra dagar utan lön som dras som sex dagar...
Gotland08:. Nyfiken,varfrö räknas 10 dagar som 15 dagar (el 4 dagar som 6 dagar)?
Men Sydafrika låter härligt, och billigt fick ni flyget!! Jag skulle, om jag hade åkt dit, velat åka på sån vithajssafari... jag är dykare, men jag tror inte jag skulle våga dyka med dom, men det vore helt fantastiskt att se dessa djur iaf
Ja2007: vi har också bokat vår bröllopsresa (och delbetalat). Vi åker 2 veckor till Maldiverna i februari-08 (direkt efter bröllopet). Bokade resan redan i mars/april.
Bzzzz: tråkigt att du inte hittar någon som kan sy din klänning. Men Garamaj-klänningarna är ju helt underbara! Vilken modell vill du ha?
Gotland08: kul att det blev Sydafrika och Kapstaden tillslut! Det är helt underbart där. Visst skickade väl jag dig lite tips därifrån?
ja2007: Som lärare har man mer än 40 timmars arbetsvecka det är därför vi är lediga på loven. Vi har jobbat in den tiden under terminen men det innebär att vår semester ligger fast och ska vi ta ledigt blir det utan lön. Eftersom varje dag är mer än en dag blir det så tokigt. Fördelen är ju att man alltid är ledig vid jul och andra högtider, nackdelen om man vill åka när det inte är lov eller ledighet.
Vithajssafari låter spännande...
Vinterbrud: Jo, det blev Sydafrika och tack för dina tips. Ska bli så kul och spännande. Knasigt kul är det!
P.S Nu är det mindre än fem månader tills vi gifter oss...
Tjoho! Nu har jag beställt vigselring! Känns lite galet men samtidigt jättehäftigt att beställt den redan... graverar ju datumet, så nu får man inte ändra sig ;)
Håller oxå på o kollar bröllopsresor för fullt. Och när man läst här på BT så låter ju Maldiverna som paradiset på jorden...
Gotland08: Jag har ju samma "problem" som du (=lärare) så vi kollar precis samma datum runt påsk. Men *paniiik*, resorna verkar ju redan ha rykt =( Trodde man var ute i god tid, men icke...
Vi var först inne på att åka på skidresa till Canada...har väl inte helt övervägt idén, men klart de klassiska paradis-bilderna man har i huvudet lockar... :P
Tar tacksamt emot förslag på resmål i mars!
Alternativt sparar vi den till sommaren o utgår från USA. Karibien? Hawaii?